Komt dit iemand bekend voor?

Soms lig ik bv in bed en ineens voel ik heel veel energie in een van m'n armen. Zo heftig dat het er een soort van uit moet. Ook wil je dat het stopt, maar dat gaat niet. Soms bijt of sla ik er ook op in de hoop dat het weg gaat, maar dat helpt nooit :-)

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, of heeft iemand hier ervaring mee? Het komt overigens 1x in de 2-3 weken voor..

p.s. Heb ooit mijn aura laten meten en dat was aan 1 kant helemaal blauw. De mevrouw zei toen ook dat ik eeb soort van helende energie heb....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je weleens van restless legs gehoord? Rusteloze benen, dus. In Nederland hebben ongeveer een half miljoen mensen daar last van. Zij krijgen een enorme drang om hun benen te bewegen, vooral wanneer ze in bed liggen. Het is een soort onrust waardoor ze hun benen moéten bewegen. De oorzaak van deze klachten is nog steeds niet bekend. Er is zelfs een patiëntenvereniging opgericht voor mensen die hieraan lijden. De klachten kunnen grote gevolgen hebben, vooral omdat men 's nachts te weinig slaap krijgt.

Ik kan me voorstellen (en ik zeg het heel voorzichtig; ik ben immers geen arts) dat jij last zou kunnen hebben van "restless arms". Ook dat probleem komt in Nederland vaak voor. De patiëntenvereniging voor mensen met restless legs behartigt ook de belangen van deze groep patiënten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Bij mij bleek een verhoogde bloeddruk de oorzaak te zijn van mijn 'wiebel benen'

Andere antwoorden (3)

Doet me denken aan een 'slapende' arm. Lees deze bron maar eens door http://www.gezondenzo.net/zijn-slapende-ledematen-gevaarlijk-enof-te-voorkomen/
Voor het beste antwoord zul je een medicus moeten raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ook een slapende arm als je er een tijdje op slaapt of verkeerd ligt dan stroomt er weinig bloed doorheen waardoor je een 'tintelde' arm of been krijgt kan je beiten wat je wilt maar voel je niks van ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het iets anders is als slapende ledematen of restless legs. Het lijkt nog het meest op restless legs maar de spierspanning komt (bij mij) in hele lichaam voor. Soms is mijn rug zo gespannen dat ik lig te schokken als of ik een epileptische aanval heb. Bij mij heeft dat te maken met beknelling van zenuwbanen. Misschien is het een idee om een arts eens te vragen of alles in orde is met je wervelkolom. Van daaruit lopen allerlei zenuwen naar alle delen van je lichaam. Het kan ook zijn dat je bij voorbeeld door veel staan je zenuwen irriteert en dat er na een poos een 'ontladen' plaatsvindt. en dan begint het opbouwen van spanning weer opnieuw en na (in jouw geval) 2 à 3 weken is de maat weer vol. Is er al eens gekeken naar je houding? Misschien is een therapie (Ceasar, Alexander of Mensendieck) wel de oplossing van je probleem.
Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo JackB, bedankt voor dit advies maar bij mij is dat zeker niet de oorzaak. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik beknelde zenuwkanalen.