Stel: Ik denk dat ik iets mankeer. Ik wil ALLES laten onderzoeken. Kan dat? Wat kost het qua tijd en geld?

Ik ken iemand die zeker weet dat ze iets lichamelijks mankeert. Ze is vaak moe, misselijk, huilbuien en buikpijn. Haar leven staat stil. Er is al vanalles getest, maar niks gevonden. Ze heeft elk dieet geprobeerd, is gaan hardlopen, hormonen, psycholoog enz. Dit speelt al 15 jaar. Stel nou dat zo iemand ALLES laat testen, dus bloed, plas, poep, organen enz op ALLES. MRI, echo's, fietstest, psychiater, neuroloog, enz. Kan dat, en wat kost het?

Toegevoegd na 21 uur:
De vrouw in kwestie is 34 jaar, werkt 20 uur per week in HBO-kinderopvangfunctie (24 uur lukt al een jaar niet meer) ziet er echt goed uit, leuke kleren, klein autootje, mooi huisje, altijd superattent naar familie en vrienden enz. Ze heeft nog nooit een serieuze relatie gehad of samengewoond. Ze heeft nauwelijks genoeg energie voor zichzelf, zegt ze. Als er al een man geinteresseerd doet, houdt ze de boot af. Ikzelf heb haar antidepressiva geadviseerd, maar dat 'voelt niet goed' zegt ze. Volgens haar waren de lichamelijke klachten er eerst, en daar wordt ze soms somber van. Ondanks dat er al vanalles is onderzocht, is ze er nog steeds van overtuigd dat er iets niet goed is met haar lijf. Vandaar mijn vraag: hoe help je zo iemand? Hoe weet je zeker dat er niks met je lijf is? Een total body scan is alleen bedoeld om tumoren ed op te sporen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
paulus811
7 jaar geleden
Als je het al 15 jaar overleeft lijkt het mij eerder psychisch dan lichamelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
mij lijkt het ook inderdaad psychisch.Heb zelf een burn-out gehad en herken sommige klachten ervan.Zou ze misschien niet een burn-out hebben ? Het is alleen een beetje moeilijk om dat te zeggen aangezien we niet weten hoe oud ze is

Antwoorden (1)

Je zou een totale bodyscan kunnen adviseren bij PreScan, en de prijs van een bodyscan begint bij €1090.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Als er al van alles is getest is in de afgelopen 15 jaar. zou je denken dat een commerciele bodyscan (met directe uitslag) niet diepgaander gaat zijn.
TurfGraver
7 jaar geleden
Reken maar meer op 3000 euro om alles (nou ja, wat zij kunnen) te laten onderzoeken. En wat als dat allemaal goed is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Utrecht: ken jij ziekenhuizen die niet commercieel zijn? Als alles goed is, dan kan dat twijfel wegnemen.
Een nadeel is dat er veel niet (goed) getest kan worden, een bodyscan geeft dan ook geen garantie.