Linker arm, ring vinger en de pink is al een week een beetje verlampt. Hoe komt?

Zelfs als ik me gezicht moet wassen enzo. Voel ik dat er bijna geen kracht meer heeft op me linker hand. En kan ook geen aan steker aan doen. Laat zelfs telkens sigaretje vallen als ik met me linker hand vast houd.. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Als je arm en/of hand continu slaapt of je hebt er een verlamd gevoel in, dan zit er waarschijnlijk een zenuw knel in je schouder (of nek). Je kunt het beste naar de huisarts gaan om die het te laten beoordelen. Hij zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar de fysiotherapeut.
Je kan ook zonder verwijzing van de huisarts naar de fysio tegenwoordig. Die kan met behandelingen en oefeningen "de boel" weer losmaken.
In het ergste geval kun je een nekhernia hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kán bijv. dat er een zenuw bekneld zit. Denk aan het carpaal tunnel syndroom.
Kan natuurlijk ook wat anders zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ik kamp op dit moment precies met hetzelfde maar heb al 2 onderzoeken gehad en het zou kunnen zijn dat je een geïrriteerde zenuw hebt in de elleboog dat straalt uit naar je vingers maar eigenlijk zit daar dus totaal geen probleem een EMG heeft gelukkig carpaal of een niet goed werkende functie van de zenuw uitgesloten. Neem iig contact op met een neuroloog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent een roker, dan moet je dit zeker serieus nemen, er kan iets mis zijn met je bloedvaten, ga naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 week is al wel lang,is een vreemd verhaal weet verder niet of je ook krachtverleis in je been hebt of moeite met je spraak.Maar ik zou het even door een Huisarts laten onderzoeken.
Het kan zijn dat je een ontsteking in je schouder gewricht hebt,of dat je klachten voort komen uit een verkeerde houding.Maar zeker weet je dat pas als je Huisarts je onderzocht heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je linkshandig? Misschien RSI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verlammingsverschijnselen van arm en vingers kunnen komen door een beknelling in de nek bvb een hernia. Ga meteen naar een arts, voor verder onderzoek.