Hoe groot is de kans dat tinnitus nog wegtrekt?

Een week geleden heb ik meerdere malen een langere tijd (lange keer ongeveer 15 minuten) bloot gestaan aan rookmelders (ongeveer 85 decibel op 3 meter afstand) die tegelijk afgingen. Ik heb deze geprobeerd uit te krijgen dus met mijn oren er bovenop gestaan. Sindsdien heb ik een harde hoge piep in mijn oren (hoofd).
Daarbij kreeg ik een oorontsteking en heb ik het idee dat mijn gehoor minder is.
Ik ben bij de audicien geweest maar daar was geen meetbare hoorschade.
Morgen een afspraak met de KNO arts maar ik ben ondertussen de wanhoop nabij.
Hoe groot is de kans dat de hoge piep nog wegtrekt?
Ontzettend bang en het beinvloed momenteel mijn hele leven....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
fremar
7 jaar geleden
http://www.optimalegezondheid.com/bestaat-er-een-genezing-voor-tinnitus/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt. Soms hoor je dat het nog kan wegtrekken. Er zijn mensen die regelmatig bloot staan aan harde geluiden bij bijvoorbeeld concerten en hier aan stom iets dit overgehouden. Ik hoop ervaringen van mensen te kunnen lezen.
Heb zelf uiteraard ook al veel opgezocht op het internet, maar ben echt ontzettend bang en bezorgd.
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt het al eerder gevraagd. https://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/611630/tinnitus-afgaan-brandmelders-huis-groot
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat weet ik. Ik hoop alleen dat mensen hun ervaringen kunnen delen dient het ook langer hebben gehad. Ik maak me echt ontzettend veel zorgen. Vooral omdat het niet wegtrekt en erger lijkt te worden.
Ivana
7 jaar geleden
Stress kan ook tinnitus veroorzaken. Dus hoe drukker je je hierover maakt hoe erger je het geluid ervaart. Blijf vooral kalm.
Bij mij is het twee maal zo erg als ik gespannen ben!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier ook inderdaad heel gespannen en hoor ook slechter. Net alsof mijn oren wat onder water liggen. Ik probeer te ontspannen maar lukt me moeilijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je maakt je te druk en dat is niet zo raar met een piep.
Advies: een flinke dosis magnesiumcitraat per dag voor twee weken, minimaal 400mg daarna verder kijken.
-rustgevend en het maakt het makkelijker om de piep te verdragen
-het speelt mogelijk een belangrijke rol bij tinnitus. Zijn veel onderzoeken naar zonder duidelijk conclusie, maar het kost weinig en er zijn geen noemenswaardige bijwerkingen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Bij mij heeft het 2 jaar aangehouden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Vandaag ben ik bij de KNO geweest. Deze heet even gekeken in de oren en een gehoor test afgenomen en de oordruk nagemeten. Uit deze onderzoeken is niks geks naar voren gekomen. Toch ervaar ik een hoge pieptoon en een onder water gevoel. Om gek van te worden. Advies was om 6 weken rustig af te wachten, omdat er goede hoop is dat het weg zal trekken. Echter hoor ik het gepiep niet zozeer in mij oren maar in mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vandaag ben ik ook naar de KNO geweest die in mijn oren heeft gekeken, een hoortest heeft afgenomen en de druk in mijn oren heeft gemeten. Hier zijn geen verontrustende dingen uitgekomen. Ik kan het vreselijke piepgeluid ook niet lokaliseren uit welk oor het komt, het lijkt vanuit mijn hoofd te komen en is luid aanwezig. De KNO zegt dat het waarschijnlijk met de weken wel beter zal gaan, maar ik ben de wanhoop nabij, heb verschrikkelijke huilbuien en ben ontzettend wanhopig. Daarbij veel spanning stress, ook er van los staand en gezondheidproblemen en slaap problemen. Verder had het geen zin om een vervolg afspraak te maken omdat er niks aan te doen is. Ook komen geluiden anders binnen, vooral hard terwijl ik een onderwatergevoel heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hi Tamara, Ik heb dezelfde klachten als jij omschrijft. Is de piep bij jou nog weg getrokken? Groet, Milan

Antwoorden (1)

Je kan ook richting duitsland rijden voor een pillenkuur of een infuustherapie.
Dit schijnt te helpen vooral als je er op tijd bij bent.

Dokter Burkhard Wallesch
Rhauderwieke 3
26817
Rhauderfenn
HNO Heilkunde

Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.dres-wallesch.de