Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waarom krijg ik kleine wondjes rond mijn vinger van een (witgouden) ring?

Helaas is dit een beetje te laat om een foto toe te voegen, maar ik droeg een tijdje een witgouden ring. Na een tijdje verdween de glans een beetje en werd hij mat oo sommige plekken. Om hem beter te bekijken, deed ik de ring af en zag tot mijn verbazig dat ik een wondje had (rondom de plek van de ring). Het bloedde niet, had ook geen donkerrode kleur, maar meet een lichtbruine/gelige. Ik heb er nooit pijn van gehad, alleen soms een klein beetje jeuk. Zou het een allergische reactie zijn? Zou ik het dan niet al gevoled hebben? (ik draag de ring al een maand namelijk)
Is de ring van witgoud of is er een kans dat de verkoper gelogen heeft en de ring iets anders bevat wat dit veroorzaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Witgoud is meestal een legering van goud en palladium of nikkel en wordt nogal eens verward met platina of zilver omdat ze qua kleur op elkaar lijken. In jouw geval zou het dus een legering met nikkel kunnen zijn. Het is bekend, dat veel mensen een nikkel-allergie hebben. Op de foto een voorbeeld van nikkelallergie.

Toegevoegd op 22 november 2019 22:55: tekst, afbeelding
Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nikkelallergie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100