Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb mijn teen waarschijnlijk gebroken en het doet erg pijn. Moet ik naar de dokter en dan misschien krukken ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerst zeker weten of hij gebroken is,dus naar de dokter en dan ev. röntgen,daarna afspreken voor behandeling(steunzolen of dergelijk+ krukken)

Pijn is subjectief en ook een gekneusde teen, of scheurtje kan heel pijnlijk zijn.. Enige die kan bepalen wat er aan de hand is en met evt röntgen is de huisarts. Dus ja ga morgen of als ondraaglijk wordt naar de dokter/avonddienst. Krukken kunnen een poosje nuttig zijn om de voet niet extra te belasten en soms is tape ook al voldoende of een stevige zwachtel .

Naar de dokter gaan heeft geen zin. Uit ervaring zeg ik dat deze er niets aan doet, en zegt dat je gewoon rustig aan moet doen. Na ongeveer 6 weken word je pijn wel minder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100