Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

pijn in heup bij opstaan, wat zou het kunnen zijn?

Ik ben 12, en als ik op sta heb ik een het gevoel dat er een mes door mijn rechter heup gaat.
Als ik een minuut of zo aan het lopen ben voel ik het niet meer.
maar als ik dan weer ga zitten voel ik ook heel ligt een irritant gevoel.
wie weet wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
ben je al bij de huisarts geweest? Mogelijk iets niet goed bij je heupgewricht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik ben nog niet bij de huisarts geweest.
wat kan er dan mogelijk mis zijn?
Kimath
13 jaar geleden
dat kan ik niet met zekerheid zeggen, kan ook gewoon zijn omdat je nog in de groei bent. Je huisarts heeft hiervoor gestudeerd en kan je antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het - in buitengewoon zeldzame gevallen - allemaal KAN zijn ? Dat wil je helemaal niet weten, want dan slaap je niet meer lekker. De kans is echter levensgroot dat het niks ernstigs is, en dat kun je dan maar beter zeker weten. Dus hup, naar de dokter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan een peesontsteking zijn of kinderreuma.
Omdat je nog zo jong bent is het moeilijk inschatten wat het zou kunnen zijn.
Je kan het best tegen je ouders zeggen, zodat ze met jou naar de huisarts kunnen gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit HOEFT niks te zijn, maar je moet het wel even aandacht geven.
Je bent namelijk in de groei, en omdat botten en spieren niet altijd precies in hetzelfde tempo groeien, is het rond die leeftijd vrij normaal een tijdje last van je knieen / enkels/ heupen/ rug/ armen te hebben, meestal van voorbijgaande aard. Zeker als je even stil gezeten hebt.

Maar uiteraard kan een pijn in een gewricht ook altijd, ook al op die leeftijd, een ernstiger oorzaak hebben. Ga dus in elk geval even bij de huisarts langs met je klachten ; vermoedelijk kan hij je gerust stellen, en zoniet, dan ben je er in elk geval vroeg bij. En vroeger is, bij ernstigere aandoeningen, altijd beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding