Nee, cola helpt niet tegen diarree.
Als je ernstig aan de dunne bent moet je wel zorgen voor voldoende vocht, anders kun je uitdrogen. Drink daartoe voldoende vocht, ook al is het cola. Water is wat gezonder, helemaal als je er een klein beetje zout aan toevoegt (1 gram per liter). Zout helpt tegen uitdroging.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kunt ook extra suiker toevoegen aan het water, want daar verlies je ook veel van. De koolzuur in cola kan slecht vallen als je je misselijk voelt. Bron: het voedingscentrum
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
cola drinken is helemaal niet goed als je diarree hebt. Het kan het zelfs verergeren! In cola zit namelijk heel veel suiker. Voor een darm die geplaagd wordt door bacteriën en virussen is het heel moeilijk om al die suikers op te nemen. Dan raakt ie nog meer van slag. Wist je dat suiker zelfs diarree kan veroorzaken? Daarbij zit er in cola cafeïne. Dat stofje zorgt ervoor dat je darmen meer water gaan uitscheiden, zo raak je dus nog meer water kwijt. Ook zorgt cafeïne ervoor dat je darmen meer bewegen en zo wordt je diarree dus ook erger.
fremar
7 jaar geleden
Cola is een lekker en bijzonder drankje en het originele recept is geheim...

Een stuiver in cola leggen > wordt stralend schoon. Dat is zo , kan je zien.

Vriendin van mij met haar 6 kinderen , drinken al jaren 'warme' cola als zij zich ziek voelen (hoofdpijn, buikpijn!) >let wel > niet-gekoelde dus.

Of het tegen diarree helpt? niet bij iedereen in ieder geval maar bij sommige mensen wel, ja.

Ja, het helpt soms wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Warme cola kan nooit goed zijn voor de darmen... Dit kan een averechts effect creëren op de darmen en een langer ziektebed doen laten ontstaan. Géén aanrader dus....