Al maanden last van een smerige, zurige smaak in mijn mond/keel...is er iemand die dit ook kent?

Al ongeveer een maand of 6 heb ik een nare zurige smaak in mijn mond en alles wat ik eet of drink smaakt ook raar... allerlei onderzoeken van mijn keel, maag, slokdarm nog niets wijzer geworden....is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik slik ook geen medicijnen waardoor dit zou kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je wat aan deze vraag: Hoe krijg je een vieze smaak uit je mond?
Amadea
12 jaar geleden
Heeft een tandarts ook gecontroleerd of het gebit de oorzaak kan zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de tandarts heeft dit gecontroleerd en niets gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Het beste antwoord

Ikzelf heb het na maag- darminfectie gekregen en nu al 2 jaar. Ben ook altijd misselijk en vaak geïrriteerd maagslijmvlies. uit onderzoeken is ook geen oorzaak gekomen en de MDL-arts denkt dat het een gevolg is van comorbiditeit a.g.v. mijn ziekte ME die ik al 20 jaar heb en dat het bij mij waarschijnlijk, menselijkerwijs, niet meer over gaat. Volgens mij kan het ook met verschuivingen van allergie te maken hebben want ik heb ontdekt dat als ik iets eet waar tarwe of gist in zit of aardappels of rijst eet ik er meer last van heb. Zgn. harde tarwe is beter te verdragen dus eet ik 100% spelt brood zonder toevoeging van andere soorten granen en pasta van harde tarwe zoals die van Barilla, Dececco, of Grand Italia. Ook melkproducten zijn vaak niet goed te verdragen.
Uitproberen dus wat je wel en niet kan eten.
Ik hoop dat je ontdekt wat voor jou het beste is om zo min mogelijk last te hebben van die nare kwaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eet je toevallig pijnboompitjes sinds die tijd? Die hebben soms die bijwerking, niet bij alle pijnboompitjes, en lang niet bij alle mensen. Maar smerig is het wel!

Een andere reden die ik me kan voorstellen is omdat je zwanger bent, maar dat zou je zelf wel geweten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Van pijnboompitjes (uit China, de Europese niet) krijg je meer een bittere smaak. Maar op zich is de suggestie goed, al kan ik me niet voorstellen dat iemand dagelijks pijnboompitten eet. Maar er is wel meer wat ik me niet kan voorstellen en toch gebeurd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden....maar de reactie van pijnboompitten ken ik uit ervaring en dat is het dit keer beslist niet! Zwanger ben ik ook niet (ik ben 61 jaar) dus het blijft voor mij (en voor de artsen) echt een zoeken waar dit vandaan komt. Ik krijg over een maand nog een zuurgraadmeting van m'n slokdarm....dus wie weet komt daar iets uit. Het is echt heel vervelend en beïnvloedt alles wat ik eet!
Ik denk zelf dat het je tong zou kunnen zijn, omdat je zegt dat álles raar smaakt! Misschien moet je je tong beter schoonmaken? Dat kan je gewoon doen met je tandenborstel.

Niet helemaal naar achter, want dan ga je kokhalzen.