wat is dit voor vlek?

Ik keek gisteren in de spiegel en ik schrok me dood en zag ik op eens deze vlek, en ik vraag me af wat het zal zijn,

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
gekrabt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, ik voel ook niets
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt een klemblaartje.
Had je een strak sjaaltje om of iets met een ritsje ?

Antwoorden (1)

Dat ziet eruit als een kleine bloeduitstorting, een inwendig bloedinkje waarbij het bloed naar het omliggende weefsel uit is gevloeid. Die kan al door iets kleins veroorzaakt zijn, bijvoorbeeld als je met je pols ergens tegenaan geslagen bent of er heeft een stuk vel even ergens tussen bekneld gezeten. Niets om je zorgen over te maken, het geneest vanzelf weer. De kleur verandert naar blauw, groengeel, en weer normaal.

Er kunnen trouwens ook spontane bloeduitstortingen ontstaan door langdurig gebruik van bepaalde medicijnen zoals aspirine, bloedverdunners, slaaptabletten, rustgevende middelen. Als jij dat slikt, overleg dan met je huisarts.
Amadea