Wie kan me raad geven over de aanschaf van een pocketveringmatras wat betreft de hardheid?

Ik twijfel tussen medium en hard. Ik weeg nu 94 kg en ben bezig nog verder af te vallen. Voor mijn lichaamsgewicht kan ik uit beide kiezen (gewichtscategorie 80-100 kg) maar ik heb lage rugklachten en weet niet goed wat dan beter is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij vele winkels waar je matrassen kunt kopen, kun je gebruik maken van een proeftijd. Hiermee kun je thuis een matras proberen, en als het niet helemaal bevalt gratis omruilen voor een andere optie. Misschien kan dit je helpen bij je keuze.

Het beste antwoord

Je kan het best voor hard gaan:Experts zijn er over uit dat een stevig matras over het algemeen de beste optie is. In ieder geval stevig genoeg om de normale S-curve van de rug te ondersteunen en je gewicht goed te verdelen. Bij te weinig ondersteuning kan je schouder gaan doorhangen of je heup te ver doorzinken, met als gevolg dat je opstaat met pijn of stijfheid. Voor mensen boven de 80 kilo is het sowieso aan te raden extra aandacht te besteden aan de stevigheid van hun toekomstige matras. Ook voor mensen met rugklachten is een stevig matras aan te raden.
fremar
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Dank voor uw duidelijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dikke + klopt en vanuit zowel ervaring als bekend met type bedden en matrassen is 'soft/zacht' meestal commerciële misleiding als iemand normaal gebouwd en gezond is, maar klinkt lekkerder' ;)
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.