Ik heb pillen gekregen tegen allergische reacties terwijl ik pijn in mijn benen heb. wat te doen?

ik heb vanaf mn 15de pijn in mijn benen. smiddags, savonds. het maakt niet uit. het komt wanneer het zin heeft. soms blijft het weken weg. soms houd het dagenlang aan. soms zijn de aanvallen zo erg dat ik niet kan slapen of moet huilen. soms zo erg dat ik loop te schreeuwen van de pijn. het voelt als groeipijn, krampen, verkneldheid. ik ben nu bijna 23. ik heb nu eindelijk een bloedonderzoek en een emg onderzoek gehad. kwam helaas niets uit. Nu heb ik pillen gekregen van de neuroloog tegen angstgevoelens en allergische reacties zoals jeukende huid, rode ogen (hooikoorts) staat er. Ik voel mij ontzettend beet genomen en loop nu ook te huilen omdat ik deze vage pillen gekregen heb. Ik mag niet autorijden en je wordt er misselijk en heel slaperig van. Je mag het ook alleen als je gaat slapen innemen.
Wat moet ik nu doen? Ik ben ten einde raad.

De ziektes die voorkomen in mijn familie: Reuma(oma) Reuma(moeder) en MS( vader, inmiddels overleden)

Toegevoegd na 42 seconden:
Hydroxyzine 2hCL

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al eens supplementen geprobeerd? Veel mensen met kramp-achtige klachten beweren dat ze baat hebben bij extra magnesium. En geef die pillen van je neuroloog even 2 weken de kans. Als het dan niks helpt, doe je ze net zo vrolijk weer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil even reageren op iedereen zijn vragen hier. Ik heb zelf nooit supplementen geprobeerd. De reden hiervoor is ook omdat er al 3 x een bloedonderzoek is afgenomen bij mij. Toen ik 20 was, en 2 keer, 3 maanden en 1 maand geleden. Ik slik welleens bruistabletten vitamine C/D je kent het wel. ik eet ook veel vis en eet kippenlevertjes. De Neuroloog zei ja je moet het innemen als je gaat slapen.. misschien werken de pillen wel.. ik vroeg nog hoe nu verder? Hij zei nou ik wl je over 3 maanden nog even terugzien en dat je mij dan mocht de pijn niet minder worden aangeeft wanneer de pijn zowel is voorgekomen(soort dagboek bijhouden) Maar er is helemaal geen afspraak gemaakt met me en de apotheker zei dat ze het erg raar vond dat ik dit gekregen heb voor mijn pijn. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt en dat ze denken dat ik bang ben voor MS ofzo.. eerlijk gezegd heb ik die angst vroeger wel gehad toen de pijn er al was. Maar daar ben ik nu overheen. Ik wil gewoon eindelijk weten wat ik heb, maakt me geen reet uit wat. als het beestje maar een naam krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij het idee hebt dat de neuroloog je dit heeft voorgeschreven met een ánder doel dan pijnstilling, dan moet je hem dat voorleggen. Als je het idee hebt dat je niet serieus wordt genomen, geldt hetzelfde. Verder snap ik heel goed dat je vooral graag een oorzaak wilt weten voor je klachten. Helaas is dat niet altijd mogelijk: bij chronische pijnklachten is er vaak geen specifieke oorzaak. Maar als er verder nog geen onderzoeken zijn gedaan, is het zeker zinnig om nog eens met je huisarts te bespreken wat verder oorzaken zouden kunnen zijn. Zo kan ook een probleem in de rug of in de gewrichten van heup of knie, een uitstralende pijn geven in de benen, en kan de stand van je voeten, de lengte van je spieren, je sta-houding, etc, etc. van invloed zijn. Met dit soort klachten zou je ook bij een fysiotherapeut, podoloog, orthopeed, revalidatiearts of nog weer iemand anders terecht kunnen, afhankelijk van in welke richting de klachten wijzen en wat er precies gevonden wordt bij lichamelijk onderzoek. Dat kan je huisarts het beste beoordelen. En als er géén oorzaak wordt gevonden, kun je nog in diverse richtingen zoeken naar de meest optimale behandeling. Je bent dus niet 'uitgedokterd' omdat één specialist geen oorzaak kan vinden, maar het allerbeste kun je nu gewoon teruggaan naar je huisarts en daar de resultaten van het neurologisch onderzoek bespreken. Ik neem tenminste aan dat je huisarts je heeft doorverwezen naar de neuroloog, dus die kan dan ook het beste eventuele vervolgstappen met je bespreken.

Antwoorden (5)

Hydroxyne is een middel o.a. tegen ontstekingen als gevolg van bijv. een allergische reactie. Het kan zijn dat door een opeenstapeling van afweerreacties dit zich manifesteert in andere klachten. Niet uit te sluiten is dat dit middel wel invloed heeft op jouw klachten. Echter, jij ervaart de bijwerking met zijn bijeffecten als zodanig beperkend dat dit middel niet geschikt lijkt voor jou.
Ik adviseer je een second opinion te nemen, liefst bij een universitair ziekenhuis. Juist de "onopgeloste ziektebeelden" zien zij vaak als een onderzoeksuitdaging en zij kijken vaker over "de muurtjes" van de eigen disciplines heen.
Ik begrijp dat je ook onzeker bent over je familie historie aangaande ziektebeelden. Door onderzoek moet die twijfel weggenomen worden.
Zodra MS enz. door medisch onderzoek uitgesloten zijn dan kan ik je een homeopatische of natuurarts aanraden. Deze kijken naar het totale mensbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag een second opinion bij een andere arts. Praat met je huisdokter over het gevoel wat je hebt gekregen van deze neuroloog en vraag of hij/zij je kan helpen met het zoeken naar een second opinion arts. Je zou misschien ook een revalidatiearts kunnen consulteren.
Vraag ook een verwijzing naar een podoloog om te zien of je recht staat, als je skelet niet helemaal goed staat kun je klachten krijgen als verkramptheid, vermoeidheid in de spieren en spierpijn. Een podoloog kan je misschien wel helpen.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het best lijkt me om weer met je neuroloog in gesprek te gaan en te vragen waarom je deze medicatie hebt gekregen. Het zou kunnen dat de neuroloog het middel gaf omdat hij vermoed dat je erg bang bent voor de ziekte reuma of ms, ook al wijzen onderzoeken niet in die richting.De neuroloog kan dan besluiten om je iets tegen angst te geven al is het niet handig om je hiervan niet op de hoogte te stellen.
Het zou ook kunnen dat hij/zij inderdaad denkt aan allergische reactie's die pijn kunnen veroorzaken.Je weet het alleen door weer met je neuroloog in gesprek te gaan.
Vraag om een second opinion wanneer je geen goed gevoel hebt over het gesprek,of wanneer het je niet duidelijk is.

Veel sterkte ermee, en beterschap !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hydroxyzine wordt niet vaak voorgeschreven voor pijn, en het is er ook niet voor geregistreerd. Maar vooral in Amerika wordt het wel gebruikt, met name voor spierpijn. Het werkt ook ontspannend op de skeletspieren, dus als jij een krampende pijn aangeeft, zal je arts het daarom hebben voorgeschreven. Daarbij geef je aan dat je slecht slaapt door de pijn, en hydroxyzine wordt ook wel gebruikt voor slapeloosheid, omdat het een sederend effect heeft. Als jij al zo lang klachten hebt, zou ik me kunnen voorstellen dat je misschien ook al verschillende soorten pijnstillers hebt geprobeerd. Als die niet effectief waren, heeft de arts waarschijnlijk dit middel voorgeschreven omdat het op een andere manier werkt op pijn dan andere pijnstillers. Hij heeft je dus zo goed mogelijk willen helpen.

Jammer is alleen dat de arts blijkbaar geen enkele uitleg heeft gegeven over waarom hij dit middel voorschrijft. Als je een medicijn krijgt voor pijnklachten en er staat op dat het gebruikt wordt voor allergieën, zou je je af kunnen vragen of er misschien een fout is gemaakt. Maar veel medicijnen werken op heel wat verschillende klachten, en bij off-label gebruik (gebruik van middelen voor klachten waarvoor dat medicijn niet is geregistreerd) staat er niet in de bijsluiter dat het voor jouw specifieke klacht gebruikt kan worden. Dat is hier dus ook aan de hand: het is wel degelijk een middel dat gebruikt wórdt voor (spier)pijn klachten, dat de spieren ontspant en de slaap bevordert, maar dat zal waarschijnlijk niet in de bijsluiter staan.

De vraag is alleen of dit middel voor jou ook werkt, dat lees ik namelijk niet terug in je antwoord. Als je echt alleen maar last hebt van bijwerkingen maar er niet minder pijn door hebt of beter door slaapt, heeft het natuurlijk weinig zin om zo'n middel te slikken. Ik weet niet of je met de neuroloog een afspraak hebt gemaakt hoe lang je het middel probeert, en of je een volgende afspraak op de poli hebt? Als dat niet zo is en het middel is niet effectief, dan kun je het beste gewoon een nieuwe afspraak maken. Bij de neuroloog of bij de huisarts.

Sowieso kun je eens teruggaan naar je huisarts om te praten over het vervolg. Er is blijkbaar geen voor de hand liggende neurologische oorzaak voor je klachten, maar misschien is er wel een ándere oorzaak, en misschien is er wel een andere behandeling mogelijk. Ik weet niet of je wel eens fysiotherapie hebt gehad bijvoorbeeld, maar dat lijkt me een heel voor de hand liggende stap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi labellavita,

Allereerst, gecondoleerd met het verlies van je vader, maakt niet uit als het al lang geleden is, een ouder verliezen is altijd verdrietig.

Ik heb van mijn 14e tot mijn 27e elke dag hoofdpijn gehad. Allerlei onderzoeken, ook bij een neuroloog, maar niemand kon de oorzaak vinden, en uiteindelijk werd het afgeschreven als "iets psygisch" en moest ik naar een psygiater.

Wat een BULLSHIT.

Door mijn werk bij AH toen de tijd heb ik mijn schouders verpest, en daarvoor ben ik onder behandeling geweest bij een Fysiotherapeut. Als ik naar zijn behandelingen ging, had ik ineens geen hoofdpijn meer.

Dus ik terug naar de huisarts en dit gemeld. Volgens hem zat het nog steeds tussen mijn oren. Leuke diagnose, maar daar had ik schijt aan, en dat heb ik hem ook gezegd.

Toen ben ik doorverwezen naar een giropractor. Die vond vanalles wat niet klopte, in mijn nek, schouders en rug. Sinds kort, geen hoofdpijnen meer, behalve de migraine dan natuurlijk :-(

Wat ik wil zeggen is dus, neem niet alles zo maar klakkeloos aan. Ook dokters maken soms fouten. Ga opnieuw naar je huisarts en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. We betalen genoeg met ons allen, dan mag de zorg ook wel een keer goed geregeld worden.

Elke dag pijn hebben is verschrikkelijk! Daar weet ik alles van. "Leer er maar mee leven" is ook een uitspraak waar ik woest om kan worden.

Misschien dat een giropractor bij jou ook kan vinden wat er mis is. Ga in ieder geval terug naar je huisarts!

Even terzijde, was die neuroloog toevallig een klein ventje uit het regio ziekenhuis Ede? Want die heb ik ook gehad, en die bleef (toen ik 22 was) maar door zaniken over hoe hij kinderen behandelde met hoofdpijn. En dat was bij mij degene die begon over psygische klachten.