Kan ik iets doen om een verlaging van de bloeddruk te voorkomen?

Zie ook een vorige vraag van mij: http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/585199/hand-ineens-last-volgende-zweten

Deze klachten had ik vandaag ineens weer. Niet zo erg als in de vorige vraag, maar ik voelde het wel aankomen en ging gelijk zitten en rustig aan doen. Nu was het vooral zweten + kippenvel, duizelig, en misselijk.

Nu is mijn vraag, kan ik hier iets tegen doen? Ik vind het erg vervelend dat ik hier elke keer last van heb.
De vorige keer ben ik bij de huisarts geweest, toen is er gekeken naar hartslag en dergelijke, en is er ook bloedonderzoek geweest waar niks is uitgekomen.

Moet ik misschien iets aanpassen bij voeding of zo? Meer zout gebruiken?
Ik weet dat ik wat meer op mijn slaap moet letten, ik kom wel aan 7 uur, maar het zou iets meer mogen zijn.

Ritsuka
8 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Terug naar de huisarts, je kunt de symptomen wel verhelpen, maar je hebt er meer aan als de oorzaak wordt aangepakt.
Ritsuka
8 jaar geleden
de huisarts zei toen dat er niks aan de hand was, en dat ik maar even rustig aan moest doen. Maar zal binnenkort wel weer eens bellen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer gebeurde het? Uit het niets, of bijvoorbeeld na snel opstaan, inspanning, bij toiletgang, net voor of na het eten, etc.?
Ritsuka
8 jaar geleden
Net na de lunch
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na het eten is het normaal dat de druk iets lager is. Leesvoer:
http://www.optimalegezondheid.com/lage-bloeddruk-verhogen/
Ritsuka
8 jaar geleden
Maar toch niet zo laag dat ik bijna flauwval?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wel als die al laag is, dan kan die te laag worden. (kan, ik weet niet of dat bij jou gebeurt)
Ritsuka
8 jaar geleden
mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant meestal, vaak rond 110/70 of zo.

Antwoorden (2)

ja, wat extra zout kan hier helpen.Neem bv wat snacks of zoutkoekjes,ook mineraalwater met hoog zoutgehalte kan hier helpen.Zeker ook geen stress maar voldoende rust.
fremar
8 jaar geleden
Ja, de volgende tips kunnen daartegen helpen:
- Zorg (inderdaad) dat je genoeg slaap krijgt.
- Beperk de consumptie van cafeïne bevattende dranken. Drink veel water, helemaal bij warm weer of wanneer je een virale infectie hebt zoals verkoudheid of griep.
- Sport regelmatig (dat doe jij volgens mij al!).
- Sta niet te snel op.
- Verblijf niet te lang in sauna’s of hete baden.
- Eet niet te zwaar en rust even uit na het eten.
Amadea
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
sporten doe ik inderdaad wel genoeg, haha
redhouse
8 jaar geleden
Tja na intensief sporten daalt mijn bloeddruk enorm..(tijdelijk)
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik heb gisteravond gesport, heb 1 km gezwommen. Vandaag heb ik niet veel geks gedaan, dit gebeurde na de lunch,