Het zeer aan te bevelen een brace te gebruiken als je last van een tennisarm hebt.
Een mitella is niet noodzakelijk.
Ook zijn de meeste tennisarmen goed te behandelen en te genezen. Ga niet naar je huisarts want die begint met een over injecties te praten en dat is het laatste wat je moet doen.
Zoek een goede fysiotherapeut die bekent is met de behandeling van sportblessures m.n. tennisarmen. Ik ken genoeg vrienden en ook mijn eigen tennisarm is op die manier behandeld en genezen. Je moet er niet te lang mee rond lopen. Des te verser, des te makkelijker te genezen. En vergeet vooral de brace niet. Meestal leent de fysiotherapeut je wel eentje en anders koop je er een.
Moet lukken en succes.

De Push med Elleboogbrace Epi vermindert de pijn van tennisarm of de elleboog van de golfspeler. Het siliconen kussen zorgt ervoor dat de druk naar de strekspieren (in het geval van tenniselleboog) of de buigspieren (in het geval van het wapen van de golfspeler) van de pols wordt geleid. Dit verlicht de peesaanhechting van deze spieren op de elleboog. Het stootkussen bestaat uit een huidvriendelijk viscoelastic polymeer. C-vormige kunststof plaat verzekert gelijk verdeelde druk rond de arm en verhindert de beperking van bloedstroom. De goede anatomische pasvorm en het materiaal van het kussen materiële zorgt ervoor dat de positie van de steun tijdens bewegingen moet worden gehandhaafd. De Push med Elbow Brace Epi kan gemakkelijk met één hand rond de voorarm worden gepast. Uitgevoerd in één maat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Handig wel. Noodzakelijk niet.
Je arm heeft rust nodig en dat bevorder je door in een mitella te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets bekend dat de genezing kan versnellen. U kunt wel voorkomen dat uw arm stijf wordt: blijf uw arm zoveel mogelijk normaal gebruiken. Draag dus geen mitella. Als bepaalde bewegingen pijn doen, doe ze dan zo geleidelijk mogelijk. Als kracht zetten of tillen teveel pijn doet, probeer dan of het wel lukt als u uw arm in een andere houding gebruikt. Bijvoorbeeld onderhands tillen in plaats van bovenhands. De pijnlijke plek op uw elleboog kunt u eventueel koelen met ijs...

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGpatientenbrieven/NHGpatientenbrief/PBL6a.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het noodzakelijk is, maar soms kan een mitella (of ander zichtbaar verband) wel handig zijn om ongelukjes te voorkomen. Anderen zullen voorzichtiger zijn en je niet onverhoeds een klap op je schouder geven of een stevige omhelzing. Vooral als je bijvoorbeeld werkt met kinderen, die soms zo spontaan kunnen reageren dat het pijn kan doen.
Preventief dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou geen mitella doen. Een tennisarm is een ontsteking in de pees bij de aanhechting van de elleboog (aan de bovenzijde van de onderarm) op die plek kan je een stuk tubigrip (apotheek/dokter) dragen of iets anders (rekverbandje) dat het iets verstevigd.