Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Rare rode vlek die steeds groter wordt. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hai,
Sinds maandag heb ik een rode vlek die steeds groter wordt. Hij jeukt ontiegelijk, hij is licht gezwollen, gevoelig, voelt wat warmer aan, ietsjes pijnlijk bij wrijving en er zit een raar bultje met een licht geel puntje in het midden. Als je kijkt naar de grootte is hij 10x5,5 cm
Dus heeft iemand enig idee wat dit is? Want ik blijf er maar jeuk aan houden en het wordt nogál vervelend.
(ps, sorry voor de slechte foto, ik ben nou eenmaal geen techneut)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben naar de huisarts geweest en het bleek een flinke ontsteking van een haarzakje te zijn. Ik heb er nu een zalf voor gekregen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval! De reacties heb ik namelijk meegenomen naar de huisarts en vond het wel handig om ook te zien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kunnen een paar dingen zijn: 1. Ringworm niet ernstig maar wel vervelend. De dokter kan er snel iets aan doen. 2. Een tekenbeet dit kan best gevaarlijk zijn. Bent u in het bos geweest of lang buiten geweest zou dit het ook kunnen zijn. 3. Een alergische reactie op iets misschien. Het lijkt mij sowieso verstandig om even langs de huisarts te gaan. Beterschap en ik hoop dat u er iets aan gehad heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100