Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rare rode vlek die steeds groter wordt. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hai,
Sinds maandag heb ik een rode vlek die steeds groter wordt. Hij jeukt ontiegelijk, hij is licht gezwollen, gevoelig, voelt wat warmer aan, ietsjes pijnlijk bij wrijving en er zit een raar bultje met een licht geel puntje in het midden. Als je kijkt naar de grootte is hij 10x5,5 cm
Dus heeft iemand enig idee wat dit is? Want ik blijf er maar jeuk aan houden en het wordt nogál vervelend.
(ps, sorry voor de slechte foto, ik ben nou eenmaal geen techneut)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben naar de huisarts geweest en het bleek een flinke ontsteking van een haarzakje te zijn. Ik heb er nu een zalf voor gekregen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval! De reacties heb ik namelijk meegenomen naar de huisarts en vond het wel handig om ook te zien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
bamibal
8 jaar geleden
Misschien een tekenbeet? Als is dat seizoen wel een beetje over.
Ivana
8 jaar geleden
Bamibal, er zijn nog steeds teken door de hoge temperatuur. Gisteren nog een weggehaald.
tinus1969
8 jaar geleden
Wat vond de huisarts ervan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal,
zover ik weet jeuken tekenbeten niet en zie je daarna duidelijk een soort mini wondje met korstje. Nu lijkt het meer op een soort puist, dus vandaar dat ik het raar vond tinus,1969
Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, want toen ik merkte dat hij verdacht groot werd zoals nu was de huisarts niet meer bereikbaar.
Amadea
8 jaar geleden
Je hebt het mis, Mel985. Op http://www.lymenet.nl/info/tekenbeet staat: