Rare rode vlek die steeds groter wordt. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hai,
Sinds maandag heb ik een rode vlek die steeds groter wordt. Hij jeukt ontiegelijk, hij is licht gezwollen, gevoelig, voelt wat warmer aan, ietsjes pijnlijk bij wrijving en er zit een raar bultje met een licht geel puntje in het midden. Als je kijkt naar de grootte is hij 10x5,5 cm
Dus heeft iemand enig idee wat dit is? Want ik blijf er maar jeuk aan houden en het wordt nogál vervelend.
(ps, sorry voor de slechte foto, ik ben nou eenmaal geen techneut)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben naar de huisarts geweest en het bleek een flinke ontsteking van een haarzakje te zijn. Ik heb er nu een zalf voor gekregen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval! De reacties heb ik namelijk meegenomen naar de huisarts en vond het wel handig om ook te zien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
bamibal
8 jaar geleden
Misschien een tekenbeet? Als is dat seizoen wel een beetje over.
Ivana
8 jaar geleden
Bamibal, er zijn nog steeds teken door de hoge temperatuur. Gisteren nog een weggehaald.
tinus1969
8 jaar geleden
Wat vond de huisarts ervan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal,
zover ik weet jeuken tekenbeten niet en zie je daarna duidelijk een soort mini wondje met korstje. Nu lijkt het meer op een soort puist, dus vandaar dat ik het raar vond tinus,1969
Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, want toen ik merkte dat hij verdacht groot werd zoals nu was de huisarts niet meer bereikbaar.
Amadea
8 jaar geleden
Je hebt het mis, Mel985. Op http://www.lymenet.nl/info/tekenbeet staat:
Na de tekenbeet kan het bultje op de huid dat overblijft sterk jeuken, vergelijkbaar met een muggenbult. Hoe langer de teek in de huid heeft gezeten, hoe meer geïrriteerd de huid is geraakt. Het beetplekje kan soms wekenlang zichtbaar blijven. Behalve deze normale huidirritaties op de plek van de tekenbeet, krijgen sommige mensen ook heftigere allergische reacties waarbij een groter gebied van de huid rood kleurt, zoals dat ook kan gebeuren na een muggenbeet.
bamibal
8 jaar geleden
Weet je inmiddels wat het echt was?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik weet het nu net! Ik zal het als extra informatie bijvoegen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo Mel,
Je schrijft dat de plek iets gezwollen is en jeukt kan duiden op een ontsteking. Als het al maar groter wordt, zou ik je willen adviseren om hiermee echt de huisarts te bezoeken.

Antwoorden (1)

Het kunnen een paar dingen zijn:

1. Ringworm niet ernstig maar wel vervelend. De dokter kan er snel iets aan doen.
2. Een tekenbeet dit kan best gevaarlijk zijn. Bent u in het bos geweest of lang buiten geweest zou dit het ook kunnen zijn.
3. Een alergische reactie op iets misschien.

Het lijkt mij sowieso verstandig om even langs de huisarts te gaan. Beterschap en ik hoop dat u er iets aan gehad heeft.