Hoe weet je of je een gebroken of gekneusde teen hebt?

Kun je hierop blijven lopen ondanks de pijn die je voelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag voor de dokter.nl

Het beste antwoord

Door naar het ziekenhuis te gaan en een foto te laten maken. Door die foto krijg je duidelijkheid of het gebroken is of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet uit eigen ervaring dat je gewoon kunt lopen met een gebroken teen!
Hoe je dat te weten komt?
Een foto laten maken in het ziekenhuis!
Een gekneusde teen kun je ook mee lopen, en is vaak pijnlijker dan een gebroken teen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet zelfs de huisarts niet direct. Het is beiden nl. zeer pijnlijk. De huisarts zal het voelen als het niet te gezwollen is. Het ligt er ook aan waar de breuk zit en of het een haarscheurtje is. Dit kan alleen zeker gezien worden met een röntgenfoto of bij dan nog twijfel een scan. Hier heb je alleen absolute zekerheid door.
amc
14 jaar geleden
Het enige wat écht duidelijkheid geeft is een röntgen foto.
Wel zou je kunnen 'testen' of er een breuk zit door tegen het topje van je teen te tikken vanaf de voorkant richting je voet (is dit te snappen:)). Is het gebroken dan zal dit echt flink pijn doen.
Is je teen gebroken zullen ze er waarschijnlijk weinig aan doen in het ziekenhuis, hooguit intapen, met de naastliggende teen als een soort van spalk.
Doorlopen kan, houd je voet wel omhoog als je gaat zitten, en voetballen zou ik even laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak kun je gewoon doorlopen en meestal geneest het ook vanzelf, of de teen nu gebroken of geneusd is, maar dit is natuurlijk NIET aan te raden.
Ga gewoon even naar de huisarts/ ziekenhuis en laat even een foto maken, dan weet je het zeker en is het ook nog eens sneller over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf toen met een gebroken teen naar de huisarts geweest, deze dacht aanvankelijk dat die gekneusd was. Na circa 2 a 3 weken werd bij mij de pijn erger en begon te zwellen.
Dus weer terug naar de huisarts, bleek dat het toch gebroken was. Heb in het ziekenhuis alleen een spalk gekregen, doordat ik ook was blijven doorlopen had ik onbewust mijn eigen breuk goed gezet. De spalk heeft goed geholpen om het weer aan elkaar te laten groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga naar de huisarts