viamine b12 injecteren of oraal innemen

Ik slik al een aantal jaren temazepam nu las ik dat het beter is om vitamine b12 in te nemen, moet je dit oraal of intramuraal doen? Ik heb nl nogal last van mijn spieren en gewrichten. oa. elleboog is erg pijnlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond eten is ook een optie.
Vitamine B12 zit in zuivelproducten en in vlees.
Het ontbreken van Vitamine B12 brengt een scala aan lichamelijke klachten met zich mee.

Antwoorden (5)

Bij medische problemen sowieso altijd je huisarts raadplegen! Goeievraag is niet echt een source voor medische problemen lastiger dan een splinter in je vinger. Temazepam is een zwaar medicijn. Als je dit langdurig slikt is het bijzonder onverstandig om zonder medische hulp de dosering te wijzigen of zomaar helemaal te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hiervoor laat je best een bloedonderzoekje doen bij je arts:volgens het b12 gehalte kan die dan bepalen wat voor u het beste is
fremar
13 jaar geleden
Je kunt gewone multivitaminen innemen waarin ook B12 zit.

Pas bij een opnamestoornis voor B12 kan je met injecties B12 aanvullen. Dit is echter een beslissing welke alleen je huisarts mag nemen. Dan moet je elke maand naar de huisarts voor je injectie.

Het is natuurlijk beter om de gehele vraag aan je huisarts te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als extra vitamine B12 nodig is, zou ik het het eerst zoeken in voedingsmiddelen waar dat in zit.
Verder kun je met dit soort vragen echt beter naar degene gaan die de temazepam voorgeschreven heeft.
Mensen op dit forum kennen jou en jouw situatie niet, dus heb je ook minder kans op een deskundig en goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Temazepam is een slaapmiddel en vitamine B12 een vitamine. Vitamines innemen heeft alleen maar zin als je er een tekort aan hebt. Wel is het zo dat je de meest uiteenlopende klachten kunt krijgen van tekorten aan vitamines, zoals B12. Overleg met je (huis)arts. Die zal doorgaans welwillend zijn om je op een aantal mogelijke tekorten te laten testen. Aan de hand van de resultaten kun je verder praten over wat je het beste kunt doen.