Soms voelt het alsof mijn vingers geen bloed toevoer krijgen terwijl niets mijn vingers afkneld. Hoe zou dit kunnen?

als dit gebeurd worden mijn vingers ook helemaal wit en duurt het een tijdje en wat gewapper om ze weer normaal te krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
heb je dit bij een bepaalde houding? bijvoorbeeld tijdens computeren.
Of met bepaalde weersomstandigheden?
Ivana
9 jaar geleden
Het kan een verstopping in de haarvaten zijn. Dat kunnen ze in het ziekenhuis doormeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tintelen je vingers er ook bij,

Het beste antwoord

Dit fenomeen ken ik, ik heb er in de winter ook last van. Mijn huisarts heeft "het Syndroom van Raynaud" geconstateerd. Zie bijgevoegde link voor de details.
In de praktijk komt het er op neer dat je het een beetje kunt voorkomen door vroegtijdig handschoenen te dragen ( dus vóórdat je koude vingers voelt) en mocht het toch voorkomen, dan niet met een hete mok thee of koffie geforceerd gaat opwarmen, dit zou kunnen bevorderen dat de "dooie vingers"sneller/eerder kunnen optreden. Rustig aan verwarmen door de vingers in een broekzak o.i.d. tegen het lichaam op te warmen is beter. Zelf gebruik ik een stress-balletje of zo'n sponsachtige tennisbal om telkens in te knijpen en zodoende de bloedsomloop wat te stimuleren.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/het-syndroom-van-raynaud/item32739
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik herken dit als het buiten koud is, echt waterkoud, dan wordt de top van 1 wijsvinger, lijkwit, er stroomt dan geen bloed meer naar die vingertop . Het voelt dan aan alsof die vingertop wordt afgeklemd, maar eenmaal weer in een warmere omgeving lost dit probleem zich weer snel op. Zie verder de link.