Gaan hechtingen snel los bij een ooroperatie?

Ik ben dinsdag geopereerd aan m'n beide oren voor oorcorrectie en heb gemerkt dat de pijn licht tot matig is.

Nu de vierde dag merk ik dat de pijn verandert naar meer jeuk, wat goed is en erop wijst dat de wonde geneest. Ik wrijf dan ook lichtjes aan het verband van m'n oor (zit helemaal ingewikkeld) zodat de jeuk weg gaat. Ik heb geen enkele keer met een lat of hand ofzo in het verband gezeten om aan m'n oren te krabben.

Nu heb ik wel het gevoel als ik bijvoorbeeld snel van een trap loop ofzo dat ik zo van die kloppingen krijg in m'n ene oor. Alsof je ondersteboven hangt en al het bloed naar je hoofd loopt. Ik heb ergens gelezen dat dit komt omdat je hoofd sowieso goed doorbloed is altijd waardoor de bloeddruk in de oren redelijk hoog kan zijn.
Maar nu zit ik met de gedachte dat de draadjes losgeschoten kunnen zijn waardoor m'n oor weer naar z'n oorspronkelijke stand teruggaat.. Ik zie aan het verband geen bloed dus ik denk niet dat ik veel bloed verlies

Is het mogelijk dat die draadjes zomaar losschieten waardoor bijvoorbeeld een tweede operatie nodig is of zijn mijn symptonen normaal?

Ik zie de dokter dinsdag terug maar tot die tijd zou ik toch graag even wat kennis opdoen hierover.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het enige wat druk op m'n oren heeft kunnen zetten is hoesten en eten (doorslikken), maar ik denk dat dit er niet zomaar kan voor zorgen dat de draadjes losschieten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Die kans is heel klein. De stand van je oor is veranderd doordat ze inwendig het kraakbeen anders hebben gehecht. De hechtingen voor de stand zitten dus inwendig. Hierdoor zijn ze extra beschermd. Natuurlijk is het mogelijk dat een hechting los gaat, maar niet alleen van wrijven. In je slaap beweeg je je hoofd immers ook.
Vraag sowieso bij twijfel je arts dinsdag, maar ik zou me geen zorgen maken