Wat zijn die bultjes over mijn hele oksel?

Ik heb eigenlijk al sinds ik me kan herinneren oksels die altijd onder de bultjes zitten. Alsof elk haarzakje of porie opgezet is. Ik heb er nooit last van, maar ik merk wel dat ik met haar verwijderen (meestal harsen, soms scheren) altijd direct hele geïrriteerde oksels krijg. Ik heb ook andere soorten deo's geprobeerd, maar ik kan me niks bedenken waardoor ik dit heb. Ik zou gewoon gladde oksels willen hebben, want het ziet er wel vreemd uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik scrub mijn oksels en gebruik ook een minder agressieve zeep, maar dit lijkt ook niks te helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en als je een tijdje niet onthaart? Blijven die bultjes dan ook? In de winter zit er toch een shirt met mouwen overheen, niemand die het ziet. Wel de haartjes regelmatig goed wassen natuurlijk.

Antwoorden (2)

Het is waarschijnlijk gewoon de structuur van de huid daar. Die is niet zo glad als bijv je gezicht. Niks om je voor te schamen. Ik kan me voorstellen dat je het ziet als 'niet glad', je kijkt dan kritisch en van dichtbij. Iemand die naast je zit bijv, zal het waarschijnlijk niet eens opvallen.
De huid van je oksels is vrij gevoelig. Als je last hebt na ontharen, probeer dan een andere manier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk is dit een vorm van keratosis follicularis, laat het eens zien aan je huisarts, als je daar bent voor een juiste diagnose.
Maak als er veranderingen zijn in kleur, grootte of vorm aan 1 of meerdere bultjes direct een afspreek met je huisarts. Hou het dus in de gaten, zodat je alert bent op veranderingen.