Ik heb een klein balletje onder mijn huid bij mijn scheenbeen, kan dit kwaad?

Ik heb al van jongs af aan een klein hard balletje onder mijn huid bij mijn scheenbeen (0,5 cm diameter ongeveer) het groeit niet en ik was hem eigenlijk een beetje vergeten tot ik hem een paar dagen geleden weer ontdekte. Het voelt alsof hij los zit en ik kan hem onder mijn huid verschuiven. Ik maak me er een klein beetje zorgen over, weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
8.9K
ronron1212
3 jaar geleden
Je huisarts kan dat bekijken.

Antwoorden (1)

Normaal is dat een vetbultje.

Zelf zou ik me geen zorgen maken. Jij maakt je wel ongerust.
Bel even met de huisarts, zodat je gerustgesteld wordt.

Waarom maak ik me over zo’n bultje geen zorgen?
Allereerst groeit het niet. Indien het kwaadaardig was, zou het wel groeien. Na al die jaren was het nu een veel grotere bult geweest, die waarschijnlijk al pijn was gaan doen.
Verder zit het los. Indien het kwaadaardig was, zou het juist verankerd zijn in het been. Dan kun je het niet verschuiven.

Het is niet de mooiste link, maar je kunt lezen dat het veel voorkomt, ook op die plek.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=628672

Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Ook een goedaardige vetbult of lipoom kan groeien en pijn doen, bijv. als de vetbult tegen een zenuw aan ligt, maar ook als het er druk op komt kan het pijnlijk zijn.
https://www.dz.nl/patient/aandoeningen/lipoom
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
plus
Duidelijk uitleg.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Natuurlijk kan iets dat goedaardig is ook groeien. Gaat het drukken, gaat het pijn doen.
Aangezien dit niet groeit, is het nooit kwaadaardig.
Maar bedankt om het nog eens te benadrukken.
Groet!
Abcde
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Dat vond ik niet in je antwoord terug.