Kun je spiertrekkingen krijgen door alcohol?

Ik ben gister avond met wat vrienden flink aan het stappen geweest. Vannochtend werd ik wakker met prikkelingen en spiertrekkingen in mijn linker arm. Kan dit door de alcohol komen of is het ernstig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Dat kan komen door de alcohol, daardoor droog je uit, en als je niet genoeg water hebt gedronken kun je spierkrampen en dergelijke krijgen.
Maar prikkelingen in de linkerarm kan ook duiden op een probleem met je hart.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.hartinfo.nl/angina.htm
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook niets ernstigs zijn. Wie weet heb je wel op je arm gelegen oid. Als je hebt gedronken lig je vaak de hele nacht in 1 houding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nu al twee uur last van lichte prikkelingen. Het is wel minder erg geworden maar ik heb dit nooit eerder gehad.
Rieneke1
9 jaar geleden
Langdurig alcoholmisbruik kan resulteren in polyneuropathie, een van de symptomen daarvan is prikkelingen in de ledematen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nog nooit dronken geweest en zo vaak stap ik niet of maakt dat niet uit?
Rieneke1
9 jaar geleden
basso, dan zal dat bij jou niet het geval zijn, zoals gezegd geldt dit voor langdurig alcoholmisbruik.
Voor de volledigheid wilde ik het toch even vermelden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Doe beetje rustig aan vandaag, goed eten en voldoende drinken, en kijk hoe het gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hey, ik heb veel water gedronken en het is nu al een tijdje over :)
Ritsuka
9 jaar geleden
God om te horen. Dan was het waarschijnlijk uitdroging. Dan weet je voor de volgende keer, na elke biertje even frisdrank of water nemen, dan heb je dit minder snel.
En bananen en champignons zijn goed voor kalium (ook tegen spierkrampen)