Peesontsteking Duimmuis hoe kom ik er vanaf?

Mijn Duimmuis is rood en gezwollen en bewegen met m'n duim is pijnlijk. Hoe kom je er weer vanaf? Heb sinds 2 weken last

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al mee naar de huisarts geweest? Dat lijkt me nl de juiste weg. Verder denk ik dat rust veel goed zal doen, duim/hand zo weinig mogelijk bewegen. Misschien dat je huisarts je medicatie geeft in de vorm van ontstekingsremmers.

Antwoorden (2)

Veel rust en ontstekingsremmende pijnstiller zoals Ibufrofen (denk aan je maag).

Is het niet minder over een week dan zou ik naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij was het een overbelasting.
Voor de juiste diagnose stuurde mijn huisarts me door naar een plastisch chirurg. Deze hebben oog voor detail en ik werd doorgestuurd naar een zgn. handencentrum.
Daar ben ik naar een fysiotherapeut geweest die gespecialiseerd was in handen en polsen. Ik kreeg oefeningen mee die veel geholpen hebben.
Uiteindelijk kwam de kwaal toch terug.
Dus werd het medische lasertherapie. Dat hielp geweldig. Na 4 behandelingen had ik al resultaat en het hielp beter dan de fysio.
Om te voorkomen dat het terug kwam heb ik ergotherapie gehad op de werkvloer, thuis in de algemene dagelijkse handelingen (van schoenen aantrekken tot stofzuigen) en ook bij het uitoefenen van hobby's.
Ik ben al weer anderhalf jaar klachtenvrij.