Hoe weet je of je een symmetrisch gezicht hebt?

Ik wil graag weten of ik een symmetrisch gezicht heb. Ik lees op verschillende websites dat wanneer je een kant van het gezicht al spiegel je al kunt zien of je een symmetrisch gezicht heb, Klopt dat of moet je beide kanten spiegelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Vaak zie je in een oogopslag al dat je gezicht niet symmetrisch is. Is dat moeilijk te zien, dan zou ik inderdaad beide kanten van mijn gezicht spiegelen. Kan ook op de computer, maak een foto van jezelf, bepaal het midden en plak bijvoorbeeld je rechterkant in spiegelbeeld tegen je 'echte' rechter kant aan. Hou nu de originele foto ernaast en kijk of het verschil opvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou voldoende moeten zijn. Als beide foto's sprekend op elkaar lijken, is dat waarschijnlijk ook zo wanneer je de linker zijde van het gezicht zou spiegelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bijzonder :)

Andere antwoorden (3)

Niemand heeft een symmetrisch gezicht, ook al moet je bij sommigen heel goed kijken kijken om de verschillen te ontdekken.

Toegevoegd na 26 seconden:
kijken kijken = kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Is juist wel toepasselijk om aan te geven hóe goed je wel moet kijken!
Pas na het spiegelen van beide zijden kan je constateren of die er precies hetzelfde uitzien. Maar dat is vrij onwaarschijnlijk, want praktisch iedereen heeft wel ergens een kleine variatie. Het ene oog ligt wat dieper dan het andere, of het ene oor steekt wat meer uit dan het andere. Dat is volkomen normaal!
Amadea
12 jaar geleden
Als 9 van de 10 mensen jou knap vinden. Want de mens vind symmetrische gezichten knap.
Op de volgende site kan je, middels het uploaden van een foto van je eigen gezicht, nagaan of je een symmetrisch gezicht hebt:
http://www.anaface.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
'de mens vind' met dt natuurlijk...