Hoe val je in slaap als er een irritant geluid is?

Ik heb dus een hamster. En die heeft zo'n hamsterwiel. En mijn hamster gaat in de nacht helemaal tekeer in dat wiel. En dat geeft een erg luid en irritant geluid waardoor ik slecht slaap.

Ik heb als eens oordopjes geprobeerd, maar dat werkt niet zo goed. Zijn er tips waardoor je sneller moe wordt, en door luide geluiden heen kan slapen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Amadea
9 jaar geleden
Kan de hamster niet overnachten in de keuken of een andere ruimte in huis waar geen mensen slapen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan Amadea; De hamster overnacht al in de woonkamer. Maar dat wieltje hoor je toch nog wel een beetje.
Amadea
9 jaar geleden
Soms doet een beetje olie wonderen, een paar druppels smeerolie op de as van het wieltje.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
's nachts wieltje blokkeren, dan kan hamster ook gaan slapen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan Amadea; Dat kan ik inderdaad proberen. Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hamster is een nachtdier ItislLeClerc, Als je zo'n beest aanschaft moet jij je als mens naar zo'n beestje aanpassen en niet de gewoonte van het beest aan willen passen.
Poet
9 jaar geleden
Je kunt beter een stil hamsterwiel kopen, nsmelijk de silent spinner. Die heb ik ook gekocht vanwege de herrie van het oude loopwiel (=dixie) en die is inderdaad stil.
http://www.drdknaagdierwinkel.nl/super-pet-silent-spinner-looprad-17-cm.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik hierdoor slecht kon slapen dan zou ik zelf niet iets nemen, maar ik zou dan iets zwaars in het wiel leggen zodat het niet meer kan draaien en de hamster gaat dan ook wel slapen tot in de morgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie mijn reactie een stukje hierboven Jasser
ItisILeClerc
9 jaar geleden
we moeten ons aanpassen, Harry
hamster rulez

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een hamster gehad.
Het is inderdaad een irritant geluidje,
ik zette hem wel in de eetkamer en ik ging boven gaan slapen,
soms viel ik in slaap in de zetel en dan heb je er wel last van,
zoals in een reactie vermeld kan je er olie opdoen,
waardoor je dan met veel geluk het minder hoort.

Maar zoals eerder vermeld in een reactie het draai wieletje zelf er even afdoen waardoor de hamster het niet meer kan, dat doe je gewoon niet.
Zoals je vast al weet zijn het nachtbeestjes, dus pas je daar dan ook aan, aan anders neem je het gewoon niet.

Je kan er gewoon niks aandoen, ik stel voor om hem te verplaatsen zo ver mogelijk van je kamer met de deur dicht, zorg wel dat hij genoeg eten, drinken, hooi..... heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door geluiden heen slapen die je irriteren of wakker houden is bijna onmogelijk. Eerste instantie zou ik zeggen oordoppen...wanneer je goeie hebt zou je vrijwel niks meer moeten horen.
Oorzaak aanpakken is het beste, nieuw wiel kopen voor je hamster. Er bestaan er die geen geluid maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In slaap vallen doe je door te ontspannen, probeer het geluid te negeren.
lukt dit niet dan onderstaande:

Je kunt ook voor het slapen gaan het wiel uit de kooi halen, of er een stokje doorsteken zodat het niet draaien kan. Hamster kan er dan wel in.