Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat werkt het beste tegen spierpijn bij de kuiten? Vooral de aanhechting bij de knieholte.

Het komt van het hardlopen. De pijn zit vooral in de knieholte, wat kan ik doen om dit te verminderen en het liefst ook voorkomen de volgende keer?

Ik vond in het systeem wel deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/spierpijn-kuiten.283368
Maar deze is van 2 jaar geleden en er zijn niet echt goede antwoorden op gekomen, iemand heeft het over 'pilletjes tegen spierpijn' bij de huisarts halen, dat is niet ect duidelijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo Ritsuka, Als het inderdaad spierpijn is, is warmte goed; er zijn diverse middelen zoals tijgerbalsem die de doorbloeding bevorderen en een 'warm' gevoel geven. Spierpijn is doorgaans het gevolg van melkzuur in je spieren; stimuleer je de doorbloeding, dan wordt dat melkzuur beter afgevoerd en ben je eerder van de spierpijn af. Naast smeermiddeltjes is natuurlijk massage ook goed; maar ook de massage zal de spierpijn niet direct wegnemen; op het moment dat je gemasseerd wordt, zal het juist extra zeer doen; maar daarna gaat het wel sneller over. Het is onverstandig om spierpijn weg te drukken met pijnstillers. pas wel op: als het echt bij de aanhechting zit, zullen het wellicht eerder de pezen zijn die overbelast zijn. dit kan komen doordat je te lang bent doorgegaan; doordat je te snel hebt willen lopen; of door een niet voldoende looptechniek. Aan alle drie is wel iets te doen: ga onder begeleiding hardlopen en doe je dat al, vraag dan om een wat rustiger loopschema. En ben je nu intensief aan het lopen als voorbereiding op een loopevenement, dan kun je mogelijk je doelen iets bijstellen...succes ermee en als je naar aanleiding nog vragen wilt stellen beantwoord ik ze graag. tenslotte: komt dit geregeld terug en is er dus sprake van een blessure, ga dan naar een sportarts!

Gewoon veel bewegen (niet hardlopen ofzo) dus veel lopen etc. Dan voel je het niet meer en als je vaker hardloopt dan heb je na verloop van tijd geen spierpijn meer

beste ritsuka zelf heb ik er ook veel last van, maar dat komt door de naweeen van de dystrofie in mijn been en voet. wat bij mjj het beste helpt, dit kun je bij "het kruidvat" kopen. PALMERS cacou butter met vitamine E. Lekker inmasseren en je voelt verlichting. De prijs van een flakon ligt op zo'n kleine 5 euro.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100