hoe kan ik de last van mijn nek het voelt alsof het helemaal stijf is en is ook hard kan ik hier thuis iets aan doen of moet ik echt naar een fysio?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die pijn kan door stress komen. Probeer eens wat meer te ontspannen, bijv. door ontspanningsoefeningen te doen.
Maar ik zou er niet te lang mee blijven rondlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je wel een goed hoofdkussen? Een verkeerd hoofdkussen kan ook veel pijn aan nek en schouders veroorzaken.

Antwoorden (4)

Oorzaak kan divers zijn bv. verkeerde houding. Advies: naar de Fysio voor oefeningen en misschien massage. Dit om de spieren los te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nekpijn, neksperpijn, en stijfheid bij het draaien van de nek, al dan niet met uitstraling naar het hoofd of naar de schouders en armen, kan talloze oorzaken hebben. Vaak is het tijdelijk en gaat het vanzelf weer over. Als de klachten na enkele weken niet verminderen of verergeren, kan je naar de fysio gaan. Een verwijzing van de huisarts is tegenwoordig niet meer nodig. Kijk of je voldoende aanvullend verzekerd bent, en voor hoeveel behandelingen per jaar je aanvullende verzekering dekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pijnlijke stijve en harde spieren in de nekwervel en meestal uitstralend naar de schouders kan inderdaad diverse oorzaken hebben maar om nu 1...2...3 naar een arts of fysio toe te gaan is naar mijn idee toch echt niet zo snel nodig ten eerst als je een partner of vriend(in) ofzo heb zou je die eventueel even kunnen vragen om dit zachtjes voor je te masseren maar ook indien je er misschien alleen voor mocht staan dan zou ik je aanraden en even voorop gesteld uit te vinden waar deze pijnlijke en stijve harde nekspieren vandaan komen want de herkomst van een lichamenlijke kwaal scheinen mensen nogal eens te negeren al waardoor een kwaaltje gemakkelijk terug kan komen dus i.p.v direct medicijnen ergens voor in te nemen of behandeling te zoeken ook zelfkennis van eigen licaam ontwikkelen omdat als je ondekt waar jouw pijn vandaan komt deze ten eerste gemakkelijker is te verhelpen en daarnaast tevens kan doen voorkomen dat dze terugkomt want nogmaals de oorzaak kan overal liggen b.v stress nou als je b.v achterhaalt heb dat deze pijn door stress ontstaan is in jouw nek dan weet je nu waar je in het vervolg op moet letten maar het kan net zo goed wezen dat je een tocht/koude lucht in je nek heb gehad of een foute lichaamshouding heb aangenomen te veel mogenlijkheden om op te noemen maar kijk er naar en nogmaals ook indien je alleen mocht zijn leg dan om te beginnen een goed verwarmde handoek in je nek om je spieren eerst te verwarmen (ook niet geheel onbelangrijk..,ontspan jezelf) dan doe je zelf een aantal draai oefeningen met je nek en zal straks een richtlijn voor je vermelden waar je misschien iets aan heb en dan.....daarna tot slot (maar nadat je het hiermee heb ingespoten wikkel je nek en schouders dan b.v in een sjaal maar bedek deze in ieder geval zodat deze warm en bedekt blijft) al dan niet nodig wnt ik advieer jou dit vlak voor het slapen te doen dan eventueel een warme maar niet alte hete kruik in je nek te leggen nadat jij je nek heb ingespoten met "PERSKINDOL" dit is een spray die overigens ook in een creme en gel te koop is en speciaal voor pijnlijke spieren en gewrichten is bedoeld maar indien je alleen mocht zijn is de spray natuurlijk een uitkomst dus beterschap en zal je nog wat richtlijnen toesturen met wat simpele oefeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik eerst eens een paar dagen een goede pijnstiller: Doordat je pijn hebt, heb je de neiging je nek aan te spannen en niet te bewegen, met als gevolg meer pijn en stijfheid. Doet het allemaal geen of niet zoveel pijn meer, dan ga je vanzelf weer meer bewegen en gaat de stijfheid ook eerder over. Duurt het langer dan ongeveer een week, ga dan naar je huisarts, want dan zou er meer aan de hand kunnen zijn.