Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bult in mijn oksel en het jeukt niet, het doet pijn. Wat is het?

Ik heb sinds 2-3 dagen last van een bult in mijn linkeroksel. Als ik mijn arm omhoog doe, doet het pijn. Zelfs als ik mijn arm beweeg doet het pijn. Mijn vader zegt dat het geen muggenbult is. Misschien weet een van jullie het.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij toch echt iets voor je huisarts!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de huisarts morgen. Dit kan een opgezette lymfeklier zijn, maar ook iets anders, je huisarts kan de juiste diagnose stellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Mogelijks zit er daar een ontsteking zoals bv een zweer,laat iemand eens goed kijken.Dit kan op een paar dagen vlug beteren,zoniet ga eens naar de dokter.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Mogelijk is het een opgezette lymfeklier, dat kan soms pijnlijk zijn, maar is meestal onschuldig. Toch kun je het beste naar je huisarts gaan, zodat deze je kan onderzoeken en de juiste diagnose kan stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met zo weinig informatie kan het van alles zijn.
Maar goed, als de bult niet te zien is, meer in de oksel en onder de huid ligt dan is het waarschijnlijk een vergrootte lymfekliere. Lymfeklieren kunnen zelf ontstoken raken, maar kunnen ook groter en pijnlijk worden als reactie op een ontsteking ergens anders in de buurt van de klier.

Als de bult meer op de huid ligt (waarschijnlijk is de bult DAB ook rood) dan is een onderdeel van de huid ontstoken. Meestal gaat het dan om een ontstoken haarzakje of ontstoken talgklier.

Ik zou je aanraden om naar je huisarts te gaan. Die kan doorgaans makkelijk een diagnose stellen. Ontstoken talgklieren of haarzakjes moeten soms verwijderd worden. Soms behoeven ze ook antibiotica. Ook een ontstoken lymfeklier moet soms met antibiotica behandeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je je oksels toevallig geschoren?
dan kan het ook een ingegroeid haarzakje zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding