Wanneer weet je dat je heup echt gekneusd is?

Ik ben van mijn paard gevallen en had last van mijn heup , de dag daarna kreeg ik er meer last van , het is een stekend gevoel en als je er op drukt doet het echt héél veel pijn , traplopen , opstaan en gaan zitten zijn pijnlijk even als lopen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Castle
10 jaar geleden
Heb je al een dokter geraadpleegd? Zeker als alles zeer doet zou ik het voor de zekerheid even na laten kijken. Dan kan de dokter ook vertellen of het echt gekneusd is of dat er meer aan de hand is (bijvoorbeeld scheurtjes in de botten).
Ritsuka
10 jaar geleden
daar zijn huisartsen voor

Antwoorden (2)

Als je arts je dat verteld, meestal wordt deze diagnose gesteld na het maken van een foto. Een scheurtje of andere blessure moet eerst uitgesloten worden voordat deze diagnose kan worden gesteld. Meestal gaat een kneuzing samen met een blauwe plek en zwelling van de huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het (alleen) een kneuzing is of dat er wat meer loos is, kan je niet zeggen op grond van jouw bericht.
Aangezien je gewoon kunt lopen, zal hij niet gebroken zijn, maar stelregel bij dit soort dingen is dat je na een paar dagen wel verbetering moet voelen. Anders volgende week toch even bij de huisarts langsgaan!