Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is het verschil tussen boxspringmatras en pocketveermatras?

Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen een boxspringmatras en een pocketveermatras?

Welk van de 2 is aangeraden bij rugklachten? Voornamelijk gespannen rug, verharde rugspieren, etc...

Mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zit wel degelijk verschil tussen een boxspring BED en dat matras, en enkel een pocket geveerd matras.. Boxspring is een "slaapsysteem" en bodem en matras horen bij elkaar a.h.w. De bodem veert(Bonell veren) ook mee, en dat voel je goed.( 2 soorten vering in 2 verschillende lagen en geeft ook extra ventilatie en wat betere warmte-isolatie... Minpunt kan zijn dat de bodem meestal met stof is bekleed en zorgt voor aantrekking stof.. Al zijn er tegen meerprijs ook lederen en kunststof bekledingen die ik zelf zou kiezen ivm hygiëne ;) Pocket-geveerd matras heeft apart nog een juiste bedbodem nodig, en welk type passend voor je is is ook persoonlijk. Een flexibele bodem met bv ook een knieknik is fijn bij meerdere fysieke klachten. Oerdegelijk maar duur zijn de Auping spiralen en niet elk pocketgeveerd matras "kan tegen een beweegbare bodem! Los een pocketmatras kopen is goed opletten met de losse bodem.. Wel is pocketvering met o.a rugklachten vaak prettiger. Beide opties ( en zeker met passende bedbodem) zorgen voor de juiste drukverdeling van je rug in bed. Ik zou je een los en goed matras aanbevelen...mits, EN met de juiste en aparte bodem. Een boxpring is meestal net iets hoger dan gewoon matras/bed en stapt door de vele vering makkelijker in-en uit. Succes! Ps. Trap niet in verkooppraatjes dat 'hoe meer aparte pockets perm2 , is nagenoeg onzin ;) Mijn familie verkocht tal van bedden en bodems, en heeft er zeer goed aan verdiend :) Succes!

Een pocketveer matras is een ondersoort van de boxspringmatrassen. Het is een boxspringmatras waarbij elke veer in zijn eigen hoesje ("pocket") zit verpakt. Om die reden is de vraag dus niet te beantwoorden. (De vraag is vergelijkbaar met de vraag: "Wat is het verschil tussen een koe en een dier.")