Hoe weet je of je duim gebroken is?

Wat zijn de symptomen van een breuk in je duim?
Ik heb vandaag een harde klap gehad op mijn duim, onderste deel van mijn nagel tot aan het buig gedeelte. Het begon meteen te bloeden vanuit mijn nagelriemen en ik heb echt moeite met het buigen van mijn duim. Constante zeurende/drukkende pijn.
Mocht mijn duim zijn gebroken, wat is dan de behandeling? En wanneer krijg je gips en eanneer een spalk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Je duim is gebroken zodra je het gedeelte van die duim niet meer kan bewegen uitjezelf. Hellaas weet ik niks overdebehandeling, sorry daarvoor :(. Veel sterkte en beterschap met je duim. Hopen dat je vlgnde x met alle vingers kan typen