Ik heb heel hard m'n voet gestoten (zie beschrijving voor meer details), moet ik me hier zorgen over maken, en wat kan ik het best doen?

Ik heb de rechterkant van m'n rechtervoet heel hard gestoten tegen een metalen pijp, er zit aan het einde van het middenvoetbeentje bij m'n kleine teen een reusachtige bult en het is helemaal paars, dat zat er meteen nadat ik me had gestoten, en de pijn gaat maar niet over.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ijs erop of naar de huisarts

Het beste antwoord

Controlleer wat voor pijn reactie het geeft. Zittend en staand, is dit allebei de manieren pijnlijk: zodra mogelijk huisarts bellen ivm rontgenscan ziekenhuis. Geen eigen strak druk verband erom behalve als u weet hoe te verbinden. Is dit over dan krijgt u waarschijnlijk als altijd een tijdje lekker rust en voet van de vloer.

Reden voor het antwoord, toelichting op uw Vraag en aanvullende info vindt u in Reactie 1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ondanks dat botten zo hard en sterk zijn kunnen ze scheuren, breken of versplinteren. Hoe onstaan botbreuken?
Een botbreuk (fractuur), scheur of versplinteren van botten kan komen door direct geweld, indirect geweld, overbelasting of ziekte/ouderdomOok als men verkeerd valt of schopt tegen een hard voorwerp kunnen er beentjes in de voet breken. "Trauma: Er kan bevoorbeeld iets zwaars op de voet zijn gevallen of de voet raakt beklemt bij een ongeval. Ook als men verkeerd valt of--> schopt tegen een hard voorwerp*<-- kunnen er beentjes in de voet breken." (Bron 1) Daarnaast de pijn, bloeduitstorting, bezigheid...... + gaat maar niet over Zoals vermeld bij het je omschrijving = graag snel ff naar de dokter :) *voorzichtig met lopen, stoten en ook niks meer schoppen tot u een arts heeft gesproken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*niet de symptomen? toch huisarts. u heeft hier wat om navraag over te doen.

Andere antwoorden (1)

Direct na het stoten koelen, niet ijs rechtstreeks op je voet, maar leg er een handdoek tussen, anders is er kans op bevriezing. Verder kun je arnica D6 aanschaffen, dit zijn druppeltjes of tabletjes, die de doorbloeding verbeteren, waardoor de zwelling en de blauwe plek sneller verdwijnen en dat kun je eventueel (als er geen open wondje is) combineren met arnica gel, creme of zalf.
Dit is van verschillende merken te koop bij de drogisterij en apotheek.
Beterschap.