Is het erg dat een oud litteken rood en opgezwollen is geworden?

6 jaar geleden heb ik een borstoperatie gehad. Mijn wonden en littekens waren al heel snel mooi genezen. Ze zijn al die tijd niet opvallend geweest en sinds gisteren is een gedeelte van mijn litteken rood geworden en is gaan opzwellen. Het is ook wel een beetje gevoelig nu. Iemand daar ervaring mee? Moet ik het laten rusten en voor hoelang? Moet ik het weer gaan smeren? Hopelijk heeft iemand een tip voor mij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Ik ben geen dokter, heb wel ook zo'n litteken en na 5 jaar is het altijd gevoelig gebleven. Ook zit er altijd wat lymfe dat niet goed weg kan. Mogelijk heb je toch een kleine ontsteking. Ga niet zitten wachten, leg er ijs op en ga langs de dokter of neem even contact op met de mammapoli, er zal zeker een mammaverpleegkundige zijn die even wil kijken of en iets loos is. Niet negeren en denken dat het wel weg zal gaan.