benauwd, kortademig, kramp/doof gevoel in linkerarm/been en duizeligheid?

Ik hoop op een spoedig antwoord. Sinds een tijdje loop ik al met long/hartklachten, echter neemt mijn huisarts dit niet serieus. Gisteravond kreeg ik heel erg last van benauwdheid/kortademig, net alsof er een olifant op mijn borst stond, mijn linkerarm begon te tintelen, later een doof gevoel, heb ook al een tijdje last van een krampende linkerbeen. Ook zie ik heel raar, soort van duizeligheid, deze klachten worden steeds erger. Vanochtend bij de huisarts geweest, hij gooit het op hyperventilatie waar niks aan te doen is en heeft me weer naar huis gestuurd. Maar voor mijn gevoel is het geen hyperventilatie, dat voelt anders. Ik hoop dat iemand hier (het liefst zo snel mogelijk) een antwoord op heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (4)

Wat ik zou doen is toch nog een keer naar de huisarts gaan, en hem even vertellen wat er aan de hand is. Mocht hij je niet verder willen helpen vraag hem dan DRINGEND om een doorverwijzing naar een specialist! Mocht hij niet meewerken, gewoon het ziekenhuis bellen. Dit is niet normaal, en dit zouden klachten kunnen zijn van een hartinfarct.

Toegevoegd na 59 seconden:
of misschien zelf een Longembolie.
Dit zijn serieuze klachten die serieus genomen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed plan!
Ik zou meteen even melden dat je niet serieus word genomen door de huisarts bij een meldpunt. Als je echt met een hartinfarct of longembolie rondloopt en je huisarts je weigert door te wijzen is er iets flink mis! Laat even weten wat er aan de hand is volgens de huisartsenpost van het ziekenhuis!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zou je dan willen dat die arts doet Larissa, als hij niets abnormaals meet? Je weet toch hopelijk ook dat hyperventilatie een hele vervelende klacht is die heel akelig aan kan voelen, maar gelukkig ook heel makkelijk te behandelen is?
Vraag de huisarts om een verwijsbrief voor een onderzoek door een Cardioloog.
In uiterste nood 112 bellen.
Ondertussen kun je bij de apotheek een verstuiver met Nitroglycerine-spray laten halen. Dit haalt de eerste pijn en benauwdheid weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gezien jouw verhaal is het aannemelijk dat de huisarts gelijk heeft. doofheid in armen en benen kunnen ontstaan uit spierspanningen en triggerpoints. De klachten die je verder omschrijft zijn kenmerkend voor hyperventilatie. Waarschijnlijk heb je veel spanning/stress en krijg je hier klachten van waardoor je weer gaat piekeren over die klachten en alles nog veel erger wordt. Wat je moet doen is het volgende:

-Stoppen met op internet lezen over je klachten (dus ook bovenstaande bangmaak berichtjes van mensen die er geen verstand van hebben)

-Uitgaan op de kundige visie van de huisarts en hierin vertrouwen. Heb je hier twijfels over ga dan naar een fysiotherapeut.

-ademhalingsoefeningen doen tegen hyperventilatie

-ontspanningsoefeningen doen.

Dit kost flink wat tijd en oefening maar je zal merken dat het na een aantal weken beter gaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
ademhalingsoefening en ontspanningsoefening kan je leren van een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben het enigzins met freeflow eens, maar heb je vooral klachten als je rust of juist als je inspanning levert (traplopen, wandelen, stress enz enz)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik het zo hoor denk ik idd ook dat eerder om hyperventilatie gaat, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt/maakte. Als je er last van hebt zou ik je adviseren om van je handen een kommetje te maken en een paar minuten daardoor in en uit te ademen. Ook kun je gaan traplopen, op en neer. Dat heeft hetzelfde effect.