wat kan je doen tegen het na-effect van een stevige elektrische schok?

Vandaag aan het eind van de middag, uur of 6, op mijn werk een flinke stroomstoot gekregen. Heb even tegen flauwvallen aan gezeten, de wereld leek ook te bewegen en te schokken, behoorlijke omhoogschietende pijn in mijn schouder en nek (waar beschadigde zenuwen zitten|), duizelig en misselijk.

Nu nog steeds wat duizelig en licht in het hoofd, pijn en tintelingen in de nek en een zwaar 'heet' gevoel in de linkerarm.
Ga als dit aanhoudt morgen wel even langs de huisarts (vanwege de zenuwen), maar dacht dat iemand hier er misschien wat ervaring mee heeft.
Alvast bedankt in ieder geval

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou een paracetemol kunnen nemen, dat zou moeten helpen tegen duizeligheid. Je moet ook veel blijven drinken.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik mag (naast de onmiddellijke aandachtspunten nú) hopen dat je getuigen had, of dat je het op zijn minst bij je werkgever gemeld hebt. Anders moet je dat alsnog doen, en dan beter nú dan morgen. Ik heb vijf jaar geleden na een vrijdagsmiddags op mijn werk opgelopen knieletsel vijf weken niet kunnen werken, en omdat ik geen getuigen had en het pas de volgende maandag gemeld had (voordien waren de pijn en hinder namelijk nog draaglijk) is het wél met röntgenfoto's aangetoond maar nooit als bedrijfsongeval erkend. Ze geloofden me echt wel, maar de verzekeraar weigert te betalen als het niet correct en volledig met schriftelijke meldingen en verslagen gerapporteerd is.
Vijf weken alleen maar het kale loon zonder allerlei toeslagen e.d. Bovendien voel ik het nog dagelijks (maar "geen poot om op te staan", haha!). Los van en belangrijker dan het geld: voorgoed blijvend licht verminkt ... ben er met recht geBelgd over, want ik werk in België.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Bordensteker: ja, er waren 2 getuigen, die ook zagen dat het op dat moment echt niet goed was.
De klachten waren vanmorgen aardig over, dus ik denk dat ik erg geluk heb gehad! Veel water gedronken ook (nog als reactie op tamarputtman)
Heb het ook aan mijn beide leidinggevenden gemeld, vlak nadat het was gebeurd. Wel lullig dat de verzekering in jouw geval zo moeilijk doet, maar vooral dat je er nog last van hebt., dat is inderdaad nog het belangrijkste. Nu leer je wel leven met dat soort dingen, maar fijn is anders :) Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@viridiflavus: die instelling kan ik helemaal achter staan :) dingen niet meteen te zwaar nemen. In dit geval is het toch iets anders, blijkt (zie reactie bij het antwoord van stippel).
Ben vanochtend toch naar een arts gegaan, en die zei dat de ervaring leek op die van een blikseminslag. vanwege rare hartkloppingen, en die zenuwpijn en tintelingen. Heb wat middelen meegekregen en het knapt nu werkelijk langzaam op.
Wel spannend, zoiets, letterlijk en figuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
correctie: -indirecte- bliksem, geen directe recht op het lijf

Het beste antwoord

Als je een heet gevoel in je arm hebt, is niet uit te sluiten dat het daarbinnen ook ECHT te heet is geworden. Heb je brandwonden waar je de stroombron aangeraakt hebt?

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je problemen met je nieren kunt krijgen. Flink drinken is goed, maar nog beter is het om naar de dokter te gaan. Dat advies, ga naar je huisarts en laat jezelf controleren, lees ik eigenlijk overal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, stippel. Het leek gister beter te gaan, zoals ik ook bij de reacties aangeef, maar heb in feite op de automatische piloot gewerkt. Vandaag een afspraak met de dokter omdat de tintelingen in de nek en arm er nog steeds zijn, en de linkerhand wil niet ophouden met trillen.
Had geen brandwonden, maar mijn rvs armbandje was wel donker uitgeslagen, dus tja :)