Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen tegen spiervekrampingen in mijn nek?

mijn klachten zijn:
- de pijn komt en verdwijnt
- mijn nekspier is pijnlijk als ik erop druk op bepaalde punten
-als ik opsta is het weg voor een uurtje of twee en dan komt het weer opspelen
-als ik beweeg, bijvoorbeeld fiets voel ik het niet. als ik lig ook niet
- vooral als ik zit komt het opspelen.

ik heb echt geen tijd voor een langdurige blessure en heb over 6 dagen een belangrijke show ( dans)
de pijn is er ingeschoten en later nog een keer met beide een dan verkeerde beweging.
ik heb net een uur gestretched , toen was het voor een halfuurtje weg maar voel ik het weer en is mn hoofd.naar achteren kantelen pijnlijker geworden
zou heel erg blij zijn als iemand iets weet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
943
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen tijd?????? Nou dan ga je gewoon door en moet je straks misschien wel erg langdurig revalideren. Heb het ook vreselijk in mijn nek en loop al weken bij een fysio. Ga naar een dokter voordat je met ergere schade zit

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat de nek wat overbelast geraakt is. Wat dan het beste is is gewoon je nek zoveel mogelijk rust geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een van de spieren in je nek geblesseerd/ verrekt. Als je dit zo omschrijft dan zal het waarschijnlijk gaan om de m trapezius, de monnikkapsspier.
Probeer je nek zo normaal mogelijk te bewegen en de pijnlijke houdingen zo veel mogelijk te vermijden.
Als je nog moet trainen doe dat dan wat rustiger aan.
Neem als het nodig is pijnstilling; bijvoorbeeld 3 maal daags 1 gram paracetamol. Houdt regelmatig iets warms tegen je nek, bijvoorbeeld een kruik of neem een warme douche.
Zo krijgt je spier de kans om weer te helen. Meestal zijn de klachten dan met een paar dagen weg, al kan ik natuurlijk nooit weten hoe het bij jou zal verlopen. Er is dus een goede kans dat je over 6 dagen je show probleemloos Jan houden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jan = kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding