Hoe lang duurt suizende oren en een druk op je oren?

Ik ben gister avond naar een discotheek geweest. Dit was mijn eerste keer. Ik vond de muziek al veel te hard. Toen ik in bed ging liggen hoorde ik al een suizend geluid en een druk op mijn oren. Ik heb het nu nog steeds, hoe lang mag dit maximaal duren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 1e keer paar keer dat je naar een disco gaat is een piep "normaal"
Goed voor je oren is het natuurlijk niet, na een paar keer heb je steeds minder last van piepen, dat is eigenlijk juist geen goed teken, want er is wel echt iets kapot gegaan, gelukkig niet zo kapot er je er later last van zal hebben.
Doe je dit heel vaak, dan krijg je er wel gehoorschade van. Wil je wel naar de disco maar geen piep: speciale oordopjes, er zijn vele soorten en je schijnt ook beter mensen te kunnen verstaan:
http://www.oordopjes-kopen.nl/ear-clear-oordopjes-transparant/oordoppen-horeca.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb er nog steeds last van, maar ik hoop/vertrouw erop dat het morgen over is. Ik zie de lol van zo'n feest niet meer in.
liveisgreat
9 jaar geleden
op vele optredens e.d. verkoopt men tegenwoordig oordopjes. onverstaanbaar dat men er niet gewoon op komt de muziek zachter te zetten, er zijn al zoveel mensen die oorschade hebben opgelopen door harde muziek
Ik heb ooit oorsuizen gekregen door naast een kapotte luidspreker te staan die plots opnieuw in gang schoot. daar heb ik toch enkele weken mee gelopen. om het dragelijker te maken droeg ik toen vrij permanent koptelefoons met zachte muziek . Op een dag deed ik de koptelefoons uit en er was geen piepen meer. waarmee ik niet wil zeggen dat dit een goede remedie was, wel dat het even plots weer kan overgaan dan dat het gekomen is.
dus hou er nog even de moed in, hopelijk is het gauw over!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De oorzaak is vaak slechte apparatuur en slechte kwaliteit (mp3) muziek.
Dan "moet" het hard om het nog ergens op te laten lijken. Als alles goed geregeld is, dan klinkt het hard terwijl hwr niet zo heel hard is, een eenvoudig gesprek is dan ook te doen. Helemaal voor een maximum grens, soms is het echt belachelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties iedereen! Het is (denk ik) voorbij. Na 3 dagen werd ik toch best ongerust, maar het is langzaam over gegaan. Nu is het zodanig weg dat ik het niet meer merk, ook niet wanneer ik wil slapen. So far so good! Iedereen bedankt!
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Ik ben tijdens mijn diensttijd blootgesteld geweest aan langdurig hard geluid ( ik was 5 jaar wieldozermachinist) en heb sinds die tijd oorsuizen en dat zal mijn hele leven zo blijven, ook kan ik in een lawaaierige omgeving geen normaal gesprek voeren omdat ik dan bijna niets versta, voor mezelf vervelend maar voor mijn omgeving vooral lastig omdat ik dan heel hard ga praten omdat ik mezelf niet hoor dus automatisch aanneem dat een ander mij ook niet verstaat. Als jij doorgaat met het bezoeken van dit soort evenementen zul jij dat binnenkort ook ervaren.

Antwoorden (2)

Maximaal kan dat je leven lang duren. Je gehoor kan er onherstelbaar door beschadigd worden. Je bent dus gewaarschuwd
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nu al bang dat het nooit meer over zal gaan. Maar is een keertje zo ernstig? Ik snap dat het een waarschuwing is, maar ik lees ook dat het na een aantal uren/dagen over gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een beetje geluk (en rust) zal het suisen en druk na verloop van tijd weer overgaan. Is afhankelijk van hoe hard en hoe lang je aan het lawaai was blootgesteld.
Beschadigd zijn ze wel en gebeurt het vaker dan kan het uiteindelijk nooit meer over gaan. (Of contineu op een lager niveu). Volgende keer dus bescherming gebruiken. (Zou verboden moeten zijn.)
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Ik hoop toch dat jij niet bedoelt dat die bescherming verboden zou moeten zijn. idd er zouden geluidsbeperkingen in disco gesteld moeten worden want het geluidsniveau in sommige disco's gaat alle normen te boven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit was mijn eerste en laatste keer. Dit is ook niet meer leuk, je kunt tijdens zo'n feest niet eens meer praten (schreeuwen) met je vrienden. Ik was er ongeveer 4 uur. Ik hoop dat het snel weer voorbij gaat..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad dat het blootstellen aan gevaarlijke volumes verboden zou moeten zijn PoppeSchuitem. :)
Interessant om te lezen:
http://www.hoorstichting.nl/assets/pdf_3582.pdf
het kan heel je leven duren of maar 1 of 2 dagen. want het ligt eraan hoeveel haartjes in je slakkenhuis zijn doodgegaan.