wat kan deze bult zijn?

ik heb een harde bult op de zijkant van mijn nek (als je over je schouder gaat, richting je nek > begin van de nek zegmaar).
als ik mijn hoofd recht hou, dan voel je het amper.
maar als ik mijn hoofd schuin hou, dan voel je het echt wel zitten.
verder doet het niet echt pijn, maar als ik erop duw voelt het als een blauwe plek.
ik heb deze 'bult' pas sinds vandaag.
wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
in mijn hals is een betere omschrijving en verder zie je er niks van

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet vast je huisarts wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien even aan de dokter vragen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je wat het is Supeboontje. Wij zijn geen arts.. en als er wel een is... zal hij of zij geen advies geven. Waarschijnlijk is het een beet van iets... maar ik ben geen dokter.
ik heb het niet op bulten... uit eigen ervaring. Ik weet ook dat zorgen of angst over iets tien keer erger is dan een bezoekje aan diegene die jou het beste kan helpen.
en dat is de dokter.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, hier geen dokters...
Maar goed, hier dan een reactie van een dokter: dit kan werkelijk van alles zijn. We hebben veel te weinig informatie om ook maar een indicatie te kunnen geven van welke kan je op moet denken.
Zo'n bult kan je echt beter even laten beoordelen door je huisarts.

Het beste antwoord

Is het een bult, bobbel onderhuids? Die je een stukje kan verplaatsen maar wel weer terug op zijn plek schiet? Dat hebben namelijk veel mensen en daar is niks mee aan de hand (meeste hebben dat in de kaaklijn of in de nek)
Als het onderhuids is en je kan het niet verplaatsen maar wel indrukken lijkt het.. Dan is dat waarschijnlijk een knoop in de spier, die kunnen klein zijn maar ook heel groot, als je wilt dat het sneller weg gaat, kan je er met een vinger op druk niet te hard niet te zacht en een ronddraaiende beweging met je vinger maken.
Bult op de opppervlakte kan een heleboel zijn, simpel weg een puist die op alle plekken kan komen en puisten hoeven niet perse een witte kop te hebben.
Je kan gebeten zijn door een beestje, als het een teek is moet er een kring om de bult heen zitten of nog komen (als je geinfecteerd zou zijn)
Alle andere insectenbeten in nederland gaan vanzelf over tenzij je een allergie hebt maar dat verneem je vanzelf wel dan ook zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, allergieen kunnen heel vervelend zijn.