Waarom 'knakt' mijn duim regelmatig?

Ik heb gedurende al een lange tijd last van een knakkende duim. Ik weet dat het knakken wordt veroorzaakt door een soort gas wat ontstaat bij de knokkel, maar ik heb regelmatig een duim die op slot zit, als ware.

Wanneer ik mijn duim naar beneden duw hoor je dat welbekende geluidje. Soms is het pijnlijk, soms niet. Moet ik hier mee leren leven, of?

Heb het ook wel eens in de knieën en ben 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je toevallig vaak en lang achter elkaar een smartphone?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik een smartphone, maar ik doe er lang niet elke dag iets mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik lok namelijk mijn duim af en toe, sinds een paar weken en dat was tegelijk met een nieuw spelletje.
Sowieso zou dat natuurlijk je knie niet verklaren.

Het beste antwoord

Hallo, kijk eens onder hypermobiliteit, het kraken van de gewrichten is hier een symptoom van. ik kan al mijn gewrichten kraken , kaak, knieen rug, pols , ik ben het gewend. Denk dat je ermee moet leren leven. Er is in ieder geval geen medicijn voor en de fysiotherapeut zegt alleen : niet doen, maar daar heb je niet veel aan...