Hoe komt het dat ik zo moe ben na 1 actie op het veld (voetbal)?

Nu als ik bijvoorbeeld een actie doe als voetballer dan gaat dat allemaal heel vlot maar dan zeer kort na de actie voel ik een zeer zware druk in mijn borstkas, ik ga dan ff liggen voor 10 seconden een is het weer over maar na elke actie die ik doe krijg ik het opnieuw kheb er nooit last van gehad kan het te maken hebben met mijn cholesterol gehalte die ervoor zorgt dat er niet de nodige bloed word doorgestuurd? ik ben 17 ben ongeveer 1m85 een 70 Kg een eet zeer vettig omdat ik wil bijkomen. ben al van de 65 naar 70 gekomen in 6 maanden tijd ben zeker niet dik geworden daardoor want ik dee power-training

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Naar mijn mening zijn de klachten die jij beschrijft een reden om op korte termijn bij de huisarts langs te gaan. Verschijnselen van een drukkend gevoel op de borst, met name na een lichamelijke inspanning, kunnen passen bij een hartaandoening. Het feit dat je als 17-jarige jongen zelfs moet gaan liggen om de klachten te laten afzakken is niet normaal. Ik denk zelfs dat je zware lichamelijke inspanningen moet vermijden totdat je bij de huisarts bent geweest. De huisarts zal zeker luisteren naar je hart (vernauwing lichaamsslagader of longslagader?) en mogelijk een ECG maken (ritmestoornis of zuurstoftekort?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt me echt bang :s ze vertelde mij altijd bij de CLB dat ik gezond was laatste bezoek was 1 jaar geleden, kunnen zulke hartproblemen dan uit het niets komen dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt me echt bang :s ze vertelde mij altijd bij de CLB dat ik gezond was laatste bezoek was 1 jaar geleden, kunnen zulke hartproblemen dan uit het niets komen dan ?

Andere antwoorden (2)

Als je zwaarder wil worden is vet eten het slechtste wat je kunt doen. Je cholesterolgehalte kan daardoor snel stijgen. Laat het maar eens nameten bij de huisarts.
Het beste is om gezond te eten, veel groente en fruit en daarbij toch evengoed voldoende beweging te nemen.
Je mag blij zijn, dat je niet te dik bent. Veel mensen zullen jaloers op je zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cholesterol zet zich af op de aderen, waardoor ze kunnen vernouwen. Dit kan lijden tot een infarct. Wat mij verstandig. Je bent 17 en heb het idee dat je veel sport. Het kan dus niet aan je conditie liggen. Verstandig is om naar je huisarts te gaan om alles goed te laten checken. (cholesterol, bloeddruk, hartritme)