Is er een medicijn tegen nachtzweten en veel hogere temperatuur als je slaapt?

Natuurlijk is het beter om de oorzaak aan te pakken, maar dat is niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is je matras of dekbed misschien niet lucht en vocht doorlatend?
Ik denk tenminste gelijk aan, als ik je probleem lees. Of is het iets medisch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je zo min mogelijk stress hebt, gebruik geen scherpe kruiden en alcohol en niet roken. Draag katoenen nachtkleding en katoenen beddengoed.
Ritsuka
10 jaar geleden
hoezo kun je niks aan de oorzaak doen?
tinus1969
10 jaar geleden
Wat is de oorzaak dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat de oorzaak prednisongebruik is die niet onderbroken kan worden. Aan huis tuin en keuken dingen hebben we helaas niets, het is hardnekkig. Het gaat om mijn broer trouwens, maar dat terzijde. We gaan altijd goed geïnformeerd in gesprek met de artsen, vandaar eerst deze vraag voor we naar de arts gaan, maar kunnen niet zo 1,2,3 vinden of er een farmaceutische oplossing is voor de bijwerking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker bij geneesmiddelen, al zijn ze vrij in de handel, bij gebruik van geneesmiddelen of ziekten wel of niet behandeld, dit er altijd erbij vermelden. Veel middelen kunnen niet samen of gebruikt worden bij de ziekte of kwaal. Ik raad je dus aan er ook bij te vermelden waarom je broer prednison gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel water drinken en stop met wat je doet wat nit mag gaat wel over Anders is er een infectie en moet je het laten opzoeken
tinus1969
10 jaar geleden
Waarom gebruikt je broer prednison?

Antwoorden (1)

Je zegt dat het om de bijwerkingen van prednison gaat, dat dat de oorzaak is,
maar dat is nog maar de vraag.
In de bijsluiter en bij de bijwerkingen van prednison wordt dit nachtzweten en hoge temperatuur in de nacht, helemaal niet genoemd.
Dus moet je zelf niet die conclusie trekken.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Prednison.aspx?mId=10704&rId=387

Mijn man heeft lang prednison geslikt, als onderdeel van behandeling tegen kanker
en nog nooit last gehad van nachtzweten of hoge temperaturen. Integendeel.

De oorzaken kunnen ook gelegen zijn in de ziekte, waarvoor je broer die prednison neemt. Of andere dingen,
Of: (en)
•Hormonale veranderingen, zoals de overgang
•Medicijnen, met name antidepressiva
•Chemotherapie
•Stress
•Hormonale veranderingen door pilgebruik
•Afname van testosteron bij mannen
•Suikerziekte
•Tuberculose
•Een overactieve schildklier
•Koorts veroorzakende infecties
•Gepeperd eten
•Alcoholgebruik

Als antwoord op je vraag:
Nee, er is geen medicijn tegen dit fenomeen.
Er zal eerst uitgezocht moeten worden wat precies de oorzaak is en daar kan dan misschien iets aan gedaan worden.
Het kan ook nog gaan om idiopathische hyperhydrose (nachtzweten zonder bekende oorzaak).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is beter om te kijken naar fk.cvz.nl als je wilt kijken naar de bijwerkingen van prednison, die zijn erg uiteenlopend en ze staan lang niet allemaal op apotheek.nl er zijn meer en ernstigere bijwerkingen mogelijk dan die daar vermeld staan helaas. In de eigen bijsluiter staat deze bijwerking wel vermeld. Ik ga liever uit van de bijgevoegde bijsluiter dan een website, aangezien deze vaak erg standaard informatie bevatten.
De artsen bevestigen ook dat het hierdoor komt. Bedankt voor je antwoord +
Jammer dat er geen mediccijn voor bestaat, hij heeft er flink last van.