Hoe stelt een chirurg vast of je pezen en of enkelbanden gescheurd zijn ?

Ik heb 8 juli mijn enkel gebroken een zgn Weber B fractuur,geen operatie gehad 5 weken gips,nu heb nog steeds erg veel last van naalden prikjes en steken boven op de voorvork van de voet, en rondom enkel..de chirurg doet laconiek vind het vreemd dat ik geen half uur kan lopen zonder pijn,het bot is mooi geheeld ,of er enkelbanden geschreurd waren kon men toen niet vastellen,na fyshio erg veel last en ook in ruste veel pijn,steken ect,soms wakker worden van de pijn.de fyshio wil nu nog niet ingrijpen wat is wijs?naar een ander chirurg?komt dit ooit nog goed?,maak me zorgen.Wat is nnormaal qua genezing,ik ben een vrouw van 43.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorvork van je voet, is dat de wreef ?

Antwoorden (3)

Je zou een echo kunnen laten maken.
Ik heb begin dit jaar erg veel last gehad van een knieblessure. Er is een rontgenfoto gemaakt om de botten te bekijken, en een MRI om mijn meniscus (kraakbeen) te bekijken, maar de fysiotherapeut heeft uiteindelijk een echo gemaakt om mijn pezen en banden te bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan alleen als hij er voor is opgeleid.
Wat zegt de fysio ervan? Is dit normaal of niet?

Ik heb een half jaar pijn gehad in mijn voet, ze constateerden peesproblemen, hebben voet in het gips gezet om rust te geven, daarna 3 mnd fysio, niets geholpen en toen heeft de fysio mij terug verwezen naar de orthopeed. Die heeft een mri gemaakt en toen bleek dat er een pees in de lengterichting gescheurd was.

Als de fysio het niet normaal vindt zou ik een second opinion aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwetsuur aan voeten en tenen duurt altijd heel lang voordat t echt pijnvrij is. De chirurg kijkt alleen naar de heling van het bot en of een operatie succesvol is uitgevoerd. Niet of nauwelijks naar de restverschijnselen. Je hebt altijd recht op een second opinion. Dat zou kun je met je huisarts bespreken. Als je voor een second opinion gaat is het aan te raden om je dossier en foto's/scans alvast op te vragen bij het ziekenhuis. Zodat je die meteen hebt.