Is het mogelijk dat ik een allergische reactie kan krijgen van een luchtbevochtiger?

Mijn partner heeft in zijn huis een luchtbevochtiger staan, die de hele tijd (als hij aanstaat) rook/damp produceert. Deze staat er al vanaf oktober 2013 en in december 2013 kreeg ik ineens, als ik daar enkele uren was, pijn op de borst bij het ademhalen, hoesten, gevoel alsof ik geen energie meer heb en gewoon een ziek gevoel en vermoeid. Bij de huisarts al bloed laten prikken en in het ziekenhuis al longfoto's laten maken, maar daar komen geen resultaten uit. Alles is schoon. Waar komt deze reactie op een luchtbevochtiger vandaan? Afglopen weekend kreeg ik dezelfde reactie op een rookmachine in het theater, terwijl ik daar anders ook nooit last van heb gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit kan inderdaad een allergische reactie zijn, in de vorm van vooral astma. Reageer je ook sneller op dingen zoals sigarettenrook en de pollen in de zomer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit inderdaad dan een licht allergische/astmatische reactie. Je kan hiertegen 2 dingen doen: medicatie nemen (lichte inhalatietoestelletjes zoals ventolin of iets anders) en zoveel mogelijk dingen vermijden waar je zo op kan reageren zoals de luchtbevochtiger. Succes!