veroorzaakt pfeiffer oorsuizen?

Ik werd een morgen wakker en hoorde niks met mijn rechteroor (2 maanden terug) hij voelde verstopt dus ik dacht , ik maak even mijn rechteroor schoon met een wattenstaafje. Helaas schrok ik van iemand die binnenkwam en toen schoot ik uit in mijn oor waardoor ik een halve seconde ongeveer wel even pijn in mijn oor voelde. Omdat ik er nog steeds van uit ging dat hij gewoon verstopt zat en ik geen rechtstreekse klachten had ben ik niet naar de doktor gegaan. De laatste tijd valt me echter op dat als ik mijn rechteroor dicht doe ik het geluid niet minder hard hoor , en dat een oortje met muziek aan mijn rechterkant minder hard gehoord woord dan mijn linker. Ik heb wel nog steeds telkens het gevoel dat mijn rechteroor een soort van verstopt zit , verder hoor ik ook nog een constante oorsuis in mijn rechteroor die minder word als iemand praat of ik tv kijk. Er zijn laatst sporen van pfeifer in mijn bloed gevonden en ik vroeg me af of het uitgeschoten wattenstaafje voor blijvende schade heeft gezorgd of dat dit een bij effect is van pfeiffer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
fremar
10 jaar geleden
daar voor moet je nu echt bij de dokter zijn
Kristal
10 jaar geleden
ja precies Fremar.

Antwoorden (1)

De ziekte van Pfeiffer veroorzaakt andere klachten dan oorsuizen of het gevoel van een verstopt of dicht oor. Een verstopt oor kan het gevolg zijn van bijvoorbeeld teveel oorsmeer, water in het oor door zwemmen of douchen, een oorinfectie of een verkoudheid, waardoor de buis van Eustachius tussen de neus en het oor verstopt kan raken. In alle gevallen is het onverstandig om te proberen het oor weer open te krijgen door een wattenstaafje. Hiermee wordt de rommel in het oor alleen maar verder aangedrukt, waardoor het als een dikke koek tegen het trommelvlies aan komt te liggen en niet meer vanzelf uit het oor valt. Het gehoor wordt dan sterk verminderd, waardoor het lijkt of u alles heel ver weg of onder water hoort. De enige manier om het oor weer schoon te krijgen is door het uit te laten spuiten door de huisarts of doktersassistente. Deze spuit met een bepaalde techniek het oor weer schoon met een sterke straal water.