Jarenlange spierpijn schouderblad. Hoe komt dit?

Ik heb al jaren "stijve" schouders. Ik kan ze nooit losjes laten zonder dat het automatisch aangespannen is. Als je op mijn schouderbladen drukt doet het pijn en lijkt het alsof me spieren over elkaar zitten.

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik doe nooit wat belastends. Mijn houding is ook goed, kan mijn schouders ook vrij bewegen. Ze zijn alleen aangespannen en doen erg pijn als je erop drukt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Stijve spieren en het gevoel je schouders niet losjes te kunnen laten hangen wijzen tamelijk zeker op een te hoge spanning van de spier die tussen je nek en je schouder loopt. De trapezius decendens . ( zo heet hij) . Die spier heeft ook de neiging te kort te worden en daardoor neemt de spanning toe. Logischerwijs wordt de hele nek/schouderregio stijf en pijnlijk. Een goede fysio heeft dat zo gezien, en kan je snel helpen met mobiliserende (rek) oefeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan komen door een verkeerde houding, zitten achter een computer en je rug langere tijd gebogen houden. Een rechte rug is belangrijk tijdens het werken. Verlaag je stoel als dat mogelijk is, anders is een fysiotherapeut raadplegen misschien de oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Je ligt bij het computeren? Dan heb je je schouders tijden achter elkaar in een onnatuurlijke houding. Je spant dan continu spieren aan die daar niet op gemaakt zijn. Het resultaat is dat die spieren gaan verkrampen. Dat is wat je nu voelt. Oplossing: naar de fysiotherapeut voor massage en om oefeningen te krijgen. En niet meer liggend computeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien lig je in de verkeerde houding?
Ga eens naar je huisarts met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En maak ook een afspraak met een fysiotherapeut, die kan de oorzaak vinden en je helpen dmv oefeningen je schouders te ontspannen en daardoor de pijn te verminderen. Ga niet aan de pijnstillers, die onderdrukken de pijn, waardoor je geen rem voelt en je schouders nog meer overbelast. De pijn geeft aan waar je grens ligt.