Wat kan de oorzaak zijn van een beklemmend en drukkend gevoel precies midden tussen de schouderbladen?

Tijdens de slaap werd ik wakker van deze pijn. Heb het ooit eens eerder gehad maar nooit overdag.

Wordt er ook misselijk van en voel het ook in m'n keel, verder nergens last van, ben sportief en gezond! Duurt ~10 min en dan slaap ik weer verder, dan wordt ik meestal wel te vroeg wakker maar verdwijnt na het douchen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Dat kan meerdere oorzaken hebben en is zo 123 met deze informatie niet te zeggen. Wat me zo te binnen schiet, schot voor de boeg; lichaamshouding, overbelasting, verkeerde belasting, slecht matras en of kussen, verkeerde slaaphouding, stress etc. Als het erg is en je je zorgen maakt zou ik uiteindelijk een bezoekje wagen aan de huisarts voor een onderzoek en diagnose.