Waar zou ik allergisch voor kunnen zijn?

Na het eten van (rauwe) tomaatjes en mandarijnen of het drinken van sinaasappelsap of een smoothie van aarbei en framboos krijg ik een heel koortsig gevoel. Alsof er een laagje over mijn huis ligt waardoor de warmte er niet uit kan. Dit gevoel is vooral rondom mijn gezicht en straalt uit naar mijn borst en armen en handen. Zou dit met een allergie te maken kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
heb je ook een rode kleur in je gezicht? bultjes of jeuk? of alleen warm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jeuk begint er steeds meer bij op te komen, maar geen rode kleur en een paar bultjes, maar die komen denk ik door het jeuken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je het ook van worteltjes? Dan zou ik gokken op carotheen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee, zou ik eens kunnen uitproberen!

Antwoorden (2)

Het lijkt erop dat je allergisch bent voor bepaalde fruitsoorten. Je huisarts kan dit testen, dus ik zou daar eens een afspraak maken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan komen dat je niet tegen rauwe groenten en fruit kan. Je kunt eens proberen of je het ook krijgt als je het gekookt eet, bijv. tomatensoep of appelmoes.
Voor zover ik weet zit er in de zaadjes van aardbei en kiwi een stofje wat histamine heet. Histamine is er verantwoordelijk voor dat allergieën komen bovendrijven.
Wanneer je er niet uitkomt kun je je laten doorverwijzen voor een onderzoek. Met kleine prikjes in je huid, evt. gecombineerd met een bloedonderzoek, wordt gekeken waar je overgevoelig voor bent. Daarna kun je een diëtist bezoeken die je vertelt welke voedingsmiddelen en ingrediënten je moet vermijden.