Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een een koortslip waar al een korstje op zit het beste behandelen?

Als ik een koortslip voel opkomen, behandel ik het met middeltjes als zovirax, tea tree oil etc, maar ik weet nooit goed hoe ik verder zal gaan als de blaasjes u'itgewerkt' zijn (en dus geen pijn meer doen).
Blijf ik smeren met zovirax/tea tree oil op de korstjes of moet ik die gewoon met rust laten? Misschien vaseline erop? Of juist niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
22.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Gewoon met rust laten. Korstjes niet eraf krabben, maar op een gegeven moment, als je er niet helemaal af kunt blijven, blijken ze er bijna vanzelf af te vallen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb een mix van niets en vaseline geprobeerd, maar heb het idee dat ik langer met ontsierende blaasjes/korstjes heb gelopen dan nodig. Volgende keer langer doorgaan met tea tree oil - kijken wat er dan gebeurt.
Idd ook mijn ervaring. Niks aan doen. Cremepjes hebben dan geen zin meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist wel blijven smeren met een vochtinbrengende creme; dan loop je het minste kans dat de opdrogende blaasjes gaan scheuren (door lachen bijvoorbeeld) en bloeden! Verder inderdaad vooral van afblijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit geprobeerd, maar heb het idee dat ik langer met ontsierende blaasjes/korstjes heb gelopen hierdoor.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding