Kan je van te veel tv kijken ziek worden?

Ik denk dan aan oogproblemen, sociale problemen, lichamelijke problemen, geen idee..kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, je kunt er geen oogproblemen door krijgen.
Je ogen doen niet anders dan het binnenvallende licht registreren. Dat maakt geen verschil of dat licht van de tv komt, of van een boek, of van een bos, of wat dan ook.
Nee, je kunt er zelfs sociale problemen mee oplossen, omdat je iets hebt om met anderen over te praten.
Nee, lichamelijke problemen krijg je niet, want je lichaam geeft zelf regelmatig aan dat je moet gaan verzitten.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja door de slechte programmas. Mischien lijkt het om te lachen, maar door de slechte programmas kan het zijn dat je u daar begint over zenuwachtig te maken en te ergeren. Dit kan het afweermechanisme storen waardoor er ziektes hun kans grijpen.
Het kan zijn dat je een zenuwachtig persoon en als je dan savond thuis komt en er niets deftigs is op de tv, dat je u dan extra gaat opwinden. Als dit dagelijks gebeeurd kan dat problemen geven voor het hart en voor je het weet lig je dood voor uw tv.
Lijkt mischien vergezocht, maar zoals ze zeggen alle kleine beetjes helpen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet echt het tv kijken zelf, maar meer de dingen omheen.
Je zit lang stil, meestal eet je een snack erbij, die dingen zijn niet goed voor je.
Daardoor kun je bijvoorbeeld dikker worden, of je beweegt te weinig.

Lang naar de tv staren is volgens mij ook niet zo goed voor de hersenen, je word wat afgestompt en minder creatief.
Ritsuka