Waardoor wordt gevoelloosheid in de onderkant van je voet veroorzaakt en gaat dit nog weg?

Na een avondje op hoge hakken lopen is het voorste gedeelte, aan de onderkant, van mijn voet gevoelloos. Nu voelt het eigenlijk als er iets tegen aankomt, alsof het gedeelte slaapt (het tintelt). Hoe komt dit? En komt het gevoel ooit nog terug? Want het is nu al sinds zaterdagavond. Dit gevoel herken ik overigens wel van mijn bovenbeen: als ik met een (pyama)broek aan ga slapen word ik ook wakker met die vervelende gevoel maar dit gaat weer over zodra ik die broek uittrek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je last van veel eelt op je voet/en?

Antwoorden (2)

Ergens moet een zenuw of gedeelte van de bloedbaan af gesloten zijn,als het al van zaterdag is zou ik er verder laten naar kijken want normaal moest dit al lang vanzelf opgelost zijn.En zeker niet op die hoge hakken blijven lopen.
fremar
11 jaar geleden
Ik ben in mei geopereerd aan mijn kruisband (knie) en ze hebben hierbij naast de narcose ook mijn been verdoofd. Na ± 24/48 uur zou de verdoving weg moeten zijn. Dit gebeurde in mijn bovenbeen, maar in mijn onderbeen had ik nog steeds een tintelend gevoel en was het nog steeds verdoofd. Na een paar dagen maakte ik me toch een beetje zorgen dus vroeg ik aan mijn fysiotherapeut of dit normaal was en hoelang het kon duren voor het weg zou gaan. Mijn fysiotherapeut zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, het kon namelijk dat tijdens de operatie een zenuw klem heeft gezeten of een zenuw is gekneusd. Wanneer het over zou gaan wist hij niet, hij zei dit een paar weken, of misschien wel een paar maanden kon duren! Het is nu ongeveer 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben en ik heb nog steeds niet overal in mijn onderbeen mijn gevoel terug, maar het is al iets beter dan eerst.

Het kan dus dat je zenuw gekneusd is, want dat tintelen heb ik namelijk ook. Maar ik ben natuurlijk geen dokter, dus als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar je huisarts bellen voor de zekerheid.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!